Verksamhetsutvecklare  Gemensam Kundservice

Verksamhetsutvecklare Gemensam Kundservice

Arbetsbeskrivning

Länsförsäkringar Dalarnas

Vill du vara med och utveckla Länsförsäkringars Gemensamma Kundservice mot att bli Sveriges bästa kundservice?

Om jobbet
Vi söker en engagerad, analytisk och strategiskt tänkande Verksamhetsutvecklare som kommer spela en viktig roll i utvecklingen av Länsförsäkringars gemensamma kundservice. I rollen ansvarar man för hela projektcykeln inom samtliga förbättringsprojekt på avdelningen Gemensam Kundservice. Fokus är att förbättra och optimera alla aspekter av kundtjänstprocesserna och minska kostnader, vilket du hjälper och stöttar verksamheten med för att nå de övergripande målen. Verksamhetsutvecklaren säkerställer att verksamheten fungerar effektivt, levererar högkvalitativ kundservice i alla frågor, genom att förbättra befintliga processer och skapar nya.


Ansvarsområden
* Processoptimering: Identifiera, analysera och utvärdera befintliga kundtjänstprocesser för att hitta möjligheter till förbättring och effektivisering.
* Utveckla och implementera förbättringsplaner: Skapa och implementera planer för att optimera processer och säkerställa att de är kostnadseffektiva och kundfokuserade.
* Dataanalys: Använda data och prestandamätningar för att övervaka och utvärdera kundtjänstaktiviteter och identifiera trender och områden som behöver förbättring.
* Teknologiimplementering: Samarbeta med IT-avdelningen för att implementera och använda teknologiska lösningar som kan öka kundtjänstens effektivitet.
* Kundfeedback: Samla och analysera kundfeedback för att förstå behov och förbättringsmöjligheter.
* Rapportering: Skapa och dela regelbundna rapporter om prestanda och förbättringsinitiativ med beslutsfattare.


Vem är du?
Vi söker dig som minst har en gymnasieexamen samt en relevant kandidatexamen. För att anta rollen som Verksamhetsutvecklare ser vi att du har erfarenhet av en liknande roll och goda kunskaper i projektledning och kundtjänstprocesser.
För att trivas i rollen tror vi att du brinner för att skapa toppklassiga kundtjänsterfarenheter. Du är strukturerad och noggrann i ditt arbete och har goda problemlösningsförmågor samtidigt som du tänker både analytiskt och kreativt. Det är viktigt att du trivs med att både jobba individuellt och i grupp samt drivs av att arbeta mot långsiktiga mål.

Om oss
Gemensam Kundservice består idag av ca 100 medarbetare som i dagsläget är fördelat på flera arbetsgrupper som tillsammans är tillgängliga får våra kunder alla dagar i veckan mellan 07.30-22.00. Vi erbjuder möjligheten att få jobba i ett stabilt företag och på en avdelning där vi strävar efter att hela tiden utvecklas i det vi gör idag och utveckla verksamheten i stort för att möta kundernas önskemål. Hos oss trivs du som gillar en miljö med hög förändringstakt, tempo och gemenskap.

Mer information
Tjänsten avser en tillsvidareanställning med start så snart som möjligt.

Arbetstiderna innebär måndag-fredag dagtid.

Genom Rekryteringslots Dalarna kan vi erbjuda medflyttarservice, läs mer om det på Rekryteringslots hemsida www.rekryteringslots.se

Som en del i vår rekryteringsprocess kan du få genomföra test.

För ytterligare information kontakta:

Emma Paunia, Operativ Chef Gemensam Kundservice ,073-824 17 84
Lokala fackliga företrädare: Inge Gustafsson, Forena, 023-931 43

Urval och intervjuer kan komma att ske löpande.  

Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Länsförsäkringar Dalarnas
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 december 2023
  • Ansök senast: 17 december 2023

Liknande jobb


Projektledare för implementering av ny socialtjänstlag

Projektledare för implementering av ny socialtjänstlag

3 maj 2024

Utvecklare till Konsthallen

Utvecklare till Konsthallen

13 maj 2024

Projektassistent inom social välfärd

Projektassistent inom social välfärd

8 maj 2024