Verksamhetsutvecklare inom Myndighetsstaben

Verksamhetsutvecklare inom Myndighetsstaben

Arbetsbeskrivning

Vi är väldigt stolta över våra cirka 2 700 medarbetare som gör skillnad i människors liv varje dag. Vi söker fler engagerade och kompetenta medarbetare. Är du en av dem?




Beskrivning
I Myndighetsstaben ingår Miljö, Bygglov och Bostadsanpassning.

Staben är indelad i fyra funktioner, Miljöskydd, Hälsoskydd, Livsmedel och Bygglov inklusive Bostadsanpassning. Totalt består staben av 20 personer.

Vi förstärker nu staben med en verksamhetsutvecklare/biträdande chef. Tjänsten är ny inom Myndighetsstaben och det finns möjlighet för dig att tillsammans med ansvarig chef vara med och utveckla rollen.

Arbetsuppgifter
Som verksamhetsutvecklare är ditt uppdrag att:

- utveckla kommunikationen mellan funktionerna inom staben, men också kommunikationen med delar av kommunkoncernen och näringslivet.
- Utveckla interna processer, arbetssätt och administration
- Samordna, utveckla, uppdatera och kvalitetssäkra stabens övergripande rutiner, informationskanaler och beslutsstöd med mallar osv.
- Arbeta med verksamhetsuppföljning och revidering av styrdokument
- I uppdraget ingår även att vara biträdande chef

Kvalifikationer
Vi söker dig som har relevant högskoleexamen inom området eller motsvarande erfarenhet som vi bedömer likvärdig. Vi ser gärna att du har erfarenhet av myndighetsutövning och arbete inom liknande verksamhet.

Vi kommer att lägga stor vikt på dina personliga egenskaper. Vi ser gärna att du kommer med förbättringsförslag och idéer och drar dig inte för att utmana traditionella arbetssätt. Du behöver också kunna tänka långsiktigt och strategiskt och ha god förmåga till överblick och helhetssyn och lätt för att bygga relationer. Du behöver vara analytisk och ha ett lösningsorienterat förhållningssätt med ett tydligt resultat- och målfokus. Vi arbetar för att öka det digitala arbetssättet och ser därför att du behöver ha en väl utvecklad digital förmåga och ser digitala lösningar som en naturlig del i ditt arbete. 

Övrigt


Arvika kommun samarbetar med Varbi i rekryteringsärenden och det är också vårt rekryteringsverktyg för att hantera ansökningar samt ett led i att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess. Du söker jobbet genom länken i annonsen. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande.
Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av säljbolag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Räddningschef Mattias Larsson
0570-826 28

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arvika kommun, Myndighetsstaben
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 april 2023
  • Ansök senast: 23 april 2023

Besöksadress

67181 Arvika
None

Postadress

Östra Esplanaden 5
ARVIKA, 67181

Liknande jobb


Huvudansvarig program och event Society Expo - SE26

Huvudansvarig program och event Society Expo - SE26

26 april 2024