Verksamhetsutvecklare med inriktning E-handel till Arbetsförmedlingen

Verksamhetsutvecklare med inriktning E-handel till Arbetsförmedlingen

Arbetsbeskrivning

Välkommen till händelsernas centrum. Här arbetar du på regeringens uppdrag och på en myndighet som just nu behövs mer än någonsin. Som experter på alla typer av arbetsmarknadsfrågor bidrar vi med allt från analyser till konkreta insatser som gör att fler människor snabbare och lättare hittar jobb. Nu utvecklar vi nya arbetssätt, nya lösningar och nya sätt att samarbeta med olika aktörer i hela landet. Därför behövs fler engagerade medarbetare som vill vara med och driva förändring inom viktiga områden – är du en av dem?




Ekonomiavdelningen bidrar till detta genom att säkerställa att Arbetsförmedlingens medel används på ett effektivt och rättssäkert sätt.

Avdelningen tillhör Arbetsförmedlingens huvudkontor.

Vi söker nu två Verksamhetsutvecklare till enheten Redovisning och Rapportering. Tjänsterna är aktuella inom tjänsteområdet som bland annat ansvarar för E-handel och ersättningar till kunder och leverantörer. Vi vill ligga i framkant och för att kunna driva på utveckling framåt i ännu högre takt behöver vi två verksamhetsutvecklare som vill bidra till verksamhetsnytta och vara med och skapa en modern digitaliserad myndighet. Hos oss kommer du ingå i en enhet med många olika kompetenser och erfarenheter.

Arbetsuppgifter
Som verksamhetsutvecklare arbetar du nära chefer och specialister inom ekonomiområdet och kommer att vara en sammanhållande länk mellan verksamhet, myndighetens IT och våra externa leverantörer. Myndigheten har ett mycket starkt fokus på modernisering och digitalisering.

Uppdraget innebär att systematiskt samla in och samordna behov som sedan omsätts till förbättrad verksamhet och effektiva processer med fokus på fakturahantering och E-handel. Dina arbetsuppgifter kommer att vara av varierande karaktär men till stor del kommer du vara den som håller samman utvecklingsprojekt och styr dem framåt. Du kommer att arbeta med strategier och planer för en automatiserad och effektiv E-handelsprocess. Vidare kommer du att planera och leda möten, utarbeta planer och följa upp aktiviteter. Leda workshops, coacha medarbetare, samt agera bollplank och stöd är en del av arbetet. I rollen ingår ett ansvar för verksamhetsprocesserna såväl som tillhörande IT-stöd. Rollen innebär ett ledarskap och du behöver en god kommunikativ förmåga för att driva arbetet framåt. 

Kvalifikationer
- Universitets- eller högskoleutbildning om 180hp/120p
- Erfarenhet av att ha jobbat med verksamhetsutveckling inom E-handelsprocesser
- Erfarenhet av fakturahantering och E-handel
- Mycket bra på att kommunicera skriftligt och muntligt på svenska

Övriga meriter för tjänsten
- Erfarenhet av att arbetat inom offentlig sektor eller i en komplex organisation

Som person är du visionär i tankarna men är samtidigt van och bekväm vid att vara den som får saker att hända.  Du trivs i en miljö där alla svar ännu inte finns. Med drivkraft och förmåga skapar du ditt eget nätverk och trivs med att delta i formella och informella nätverk i syfte att hitta nya lösningar. Du arbetar värdedrivet och inkluderande samtidigt som du leder mot vision, visar passion, nyfikenhet och inspirerar människor runt om dig. Vi söker dig som brinner för verksamhetsutveckling, gärna inom offentlig sektor.

För att lyckas i rollen tror vi att du har ett coachande förhållningssätt och lösningsfokuserad. Du trivs med att genomföra förändringar och se till verksamhetsnytta och effektivitet. Du är en god kommunikatör som är duktig på att argumentera och driva igenom viktiga frågor. Du är prestigelös och har lätt för att knyta kontakter. Utöver dessa kvalifikationer har du personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med Arbetsförmedlingens medarbetarkriterier.

Medarbetare på Arbetsförmedlingen:

- Tar ansvar för sina arbetsprestationer och sitt bidrag till helheten
- Anpassar sig till förändring och oförutsedda händelser
- Tar initiativ till utveckling och bidrar till förbättring

Vårt erbjudande
Anställningsformen är tillsvidare, heltid, med 6 månaders provanställning för dig som inte redan är anställd på myndigheten. Tillträde enligt överenskommelse, men gärna omgående. Placeringsort Kristinehamn.

Vi har goda förmåner, med bra semesteravtal, flextid, möjlighet till friskvård på arbetstid samt friskvårdsbidrag. Hos oss finns ett stort engagemang, alla som arbetar här vill göra en insats. Läs mer om vår organisation och vårt uppdrag på vår hemsida www.arbetsformedlingen.se. 

Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2021-06-27 märkt med Af-2021/0046 5346. Du ansöker genom att klicka på knappen ”ansök” nedan. Bifoga ditt CV och ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet, samt betyg/intyg som styrker kraven på högskolepoäng och arbetslivserfarenhet i din ansökan.

På Arbetsförmedlingen tillämpas en evidensbaserad rekryteringsprocess. Detta innebär att vi använder vetenskapligt förankrade urvalsmetoder för att bedöma vilken kandidat som är mest lämplig för tjänsten. Urvalstest kan förekomma och vi kommer ge dig mer information om processen via e-post efter ansökan.

Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk.

Sammanfattning

Liknande jobb


Verksamhetsarkitekt till SCB

Verksamhetsarkitekt till SCB

14 april 2024

Verksamhetsarkitekt till SCB

Verksamhetsarkitekt till SCB

14 april 2024

Verksamhetsarkitekt

7 februari 2024