Verksamhetsutvecklare till avdelningen för verksamhetsutveckling

Verksamhetsutvecklare till avdelningen för verksamhetsutveckling

Arbetsbeskrivning

Är du en verksamhetsutvecklare som är van att arbeta nära it? Motiveras du av att driva utveckling framåt och tycker det låter spännande att vara en del av PTS digitaliseringsresa? Då har vi en intressant tjänst för dig!

PTS arbetar för att alla ska ha tillgång till bra telefoni, bredband och post. Vi strävar efter att vara en av Sveriges bästa arbetsgivare, och har på senare år tilldelats utmärkelser som kvitto på vårt arbete som du kan läsa mer om på vår webbplats.

PTS avdelning för verksamhetsutveckling söker nu verksamhetsutvecklare för en tillsvidareanställning.

Vad ska jag arbeta med?
Som verksamhetsutvecklare på enheten för processutveckling kommer du att driva process- och informationsmodellering på myndigheten mot en allt högre grad av digitalisering. Du kommer också att projektleda utveckling av digitala tjänster som kan stödja våra processer på ett effektivt sätt. I dialog med PTS sakavdelningar samordnar och integrerar du frågor om verksamhetsutveckling, processutveckling och digitalisering.

Specifika arbetsuppgifter kan inkludera:


• Säkerställa att myndigheten har utvecklade och dokumenterade processer för samtliga vanligt förekommande arbetsmoment
• Projektleda utvecklingsprojekt tillsammans med utvecklare för nya tjänster/system/applikationer
• Utföra förstudier och utredningsarbete kopplade till verksamhetsutveckling
• Kravanalysarbete gentemot beställarna på PTS och sammanställa upphandlingsunderlag
• Leda workshops och projektmöten
• Verksamhetsarkitektur inklusive process och informationsmodellering
• Analysera myndighetens arbetssätt och metoder, identifiera förbättringsområden och föreslå konkreta åtgärder
• Förbättra myndighetens verksamhet med hjälp av digitaliseringens möjligheter

Vem söker vi?
Vi söker dig med: 


• Akademisk examen eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt
• Erfarenhet av projektledning av olika typer av verksamhets- och it-utvecklingsprojekt
• Erfarenhet av process- och informationsmodellering
• Erfarenhet av att leda workshops
• God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska

Vi ser positivt på om du har:


• Certifiering inom process och informationsmodellering, verksamhetsarkitektur eller inom projektledning
• Erfarenhet av arbete som teknisk projektledare
• Erfarenhet av att förbättra arbetssätt med hjälp av digitalisering
• Erfarenhet av att automatisera processer.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och för att trivas och prestera som verksamhetsutvecklare ser vi att du är driven och kommunikativ. I rollen kommer du i många fall vara i kontakt med olika typer personer med olika kompetens och vi ser därför att du har en god pedagogisk förmånga. Du tycker också om att ha många kontaktytor och har därmed en god samarbetsförmåga. Du anser dig även vara analytisk. 

Var på PTS ska jag jobba?
Avdelningen för verksamhetsutveckling består av knappt trettio personer och är mitt inne i en mycket intensiv period avseende hela myndighetens digitalisering. Äldre egenutvecklade IT-system ska successivt ersättas med nya standardsystem och PTS inför ett processorienterat arbetssätt. 

PTS ska med givna resurser och organisation höja kvaliteten i vårt arbete, lösa fler uppgifter, lösa uppgifter på kortare tid och lösa allt svårare och mer komplexa uppgifter. Detta samtidigt som medarbetare och chefer känner ett större ansvar, ökar och breddar kompetensen och känner en större grad av motivation. 

Hur är det att jobba på PTS?
Hos oss får du jobba på en myndighet med ett meningsfullt uppdrag, till nytta för samhället. Vår verksamhet präglas av den snabba teknikutvecklingen, vilket gör att du hos oss verkar i en innovativ och kreativ miljö.

Vi är angelägna om att våra medarbetare mår bra och har förutsättningar att uppnå goda arbetsresultat. Friskvård är en del av arbetet och en god balans mellan arbete och fritid är viktigt för oss.

För att bidra till vår kultur värdesätts förmågor kring flexibilitet, initiativrikedom och samarbete. Vi kan på så sätt utveckla verksamheten och trivas ihop, vilket är en förutsättning för att uppnå våra höga ambitioner som arbetsplats.

Om anställningen
Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning om sex månader. Placering i Stockholm med start snarast möjligt enligt överenskommelse.

För mer information kontakta enhetschef Anders Öhnfeldt på telefonnummer 08-678 56 56 eller HR-specialist Camilla Denijs, 08-678 58 01.

För kontakt med våra lokala fackliga arbetstagarorganisationer maila till saco@pts.se eller st@pts.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Post- och telestyrelsen
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 december 2020
  • Ansök senast: 16 januari 2021

Liknande jobb


13 maj 2024

Konsultchef på Arlanda

Konsultchef på Arlanda

30 april 2024

Huvudansvarig program och event Society Expo - SE26

Huvudansvarig program och event Society Expo - SE26

26 april 2024