Vi behöver en kollega till på kvalitetsavdelningen!

Vi behöver en kollega till på kvalitetsavdelningen!

Arbetsbeskrivning

Fogmaker International AB är ett expansivt bolag med starkt varumärke och ambitiösa tillväxtplaner. Vi är globalt etablerade och marknadsledande i Europa. Med hjälp av vår breda expertis och vårt kundnära tänk har vi utvecklat långsiktiga, förtroendefulla relationer med våra kunder runt om i världen. Fogmaker utvecklar, tillverkar och marknadsför brandskyddssystem för motorrum som med vattendimma under högt tryck både kyler och kväver branden. Inom segmentet buss är vi marknadsledande i Europa, Mellanöstern och Australien. Våra produkter säljs/levereras till OEM-kunder och återförsäljare runt om i världen.
Sedan starten 1995 har vi installerat 290 000 system i ca 70 länder. Fogmakers system finns utöver bussar också i skogs-, jordbruks- och entreprenadmaskiner samt i flygplats- och gruvfordon.
KOMPETENS, ENGAGEMANG och INTEGRITET är de unika värdeord som präglar hela vår verksamhet och som styr hur vi jobbar och tar beslut. De ger oss en gemensam syn och skapar en vi-känsla. Vi satsar på vår personal och har mycket nöjda medarbetare. Med flera år av stark tillväxt bakom oss och en plan för fortsatt tillväxt behöver vi nya drivna, kunniga och ambitiösa medarbetare.
Vill Du bli en av oss? Vi utökar vår kvalitetsavdelning och söker nu en:
Ansvarig för kund- och partneravvikelser
Detta är vi:
Fogmaker erbjuder en stimulerande och positiv arbetsmiljö där alla jobbar tillsammans över gränserna för att utveckla, producera, sälja och leverera det våra kunder efterfrågar. Du tillhör Kvalitetsavdelningen där vi i dagsläget är fyra personer med olika uppdrag och erfarenheter. Vi samarbetar och hjälper varandra för att slutföra och uppnå Fogmakers gemensamma mål. Vår vision är att jobba nära kunder, leverantörer och partners som är lokaliserade världen över. Din arbetsplats är på kontoret i Växjö.
Ditt uppdrag
Fogmaker utvecklar, producerar och säljer en säkerhetsfunktion. Detta ställer höga krav på samtliga processer i affären från våra egna, leverantörers samt våra återförsäljares!
I din roll kommer du vara ansvarig för att hantera och utreda kvalitetsavvikelser så väl från direktkunder som partners (återförsäljare). Du kommer ansvara för att ta emot och koordinera ärenden samt sköta den externa kommunikationen med kunder och partners. Utredning görs av olika ansvariga beroende på typ av avvikelse.
Jobbet består också i att sammanställa och regelbundet redovisa det externa kvalitetsläget, som exempelvis kvalitetsbristkostnader. Detta innefattar också rekommendationer på åtgärder till ledningsgruppen.
Ovan är ditt huvuduppdrag och inte fullt ut en heltidstjänst, på resterande tid kommer du att vara delaktig i utredningarna av kvalitetsavvikelserna såväl de interna som de hos leverantörerna. Det innebär visst handfast arbete som mätning, beräkning, prov och experiment för att fastställa rotorsaker.
Vem är Du?
Vi letar efter dig som är självgående, tydlig och, strukturerad så att alla inkommande avvikelser alltid blir professionellt besvarade i tid. Att komma till avslut på den här typen av avvikelser är nästan alltid lite av en förhandling och det är svårt att fullt ut hitta en exakt sanning. Du behöver ha lite ”skinn på näsan”, erfarenhet av liknande arbete och ha hanterat svåra ärenden med kunder. Kunskaper inom problemlösningsmetodik (t.ex. 8D, Six sigma) är meriterande. Vi ser gärna att du har erfarenhet av montering och fordonsindustrin. Det är naturligt för dig att arbeta tillsammans med andra och du har lätt för att skapa förtroende.
Våra kunder och partners finns över hela världen, vilket gör att tjänsteresor kan förekomma. Den externa kommunikationen sker i huvudsak genom en avvikelsedatabas och via mail – på engelska. Internt är det svenska som gäller. Så självklart hanterar du utan några som helst problem både svenska och engelska, i såväl tal som skrift. Kompletterande språk är meriterande.
Låter det intressant?
Vill Du veta mer – hör gärna av Dig till mig, Axel Carlsson, Operation Manager och rekryterande chef, axel.carlsson@fogmaker.com eller 072 – 249 9044.
Du skickar in din ansökan till HR-chef Birgitta Mattsson på birgitta.mattsson@fogmaker.com snarast möjligt, dock senast 2023-07-23. Urval och intervjuer kommer att ske löpande under ansökningstiden.
OBS! Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp för utannonserad tjänst!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Fogmaker International AB VÄXJÖ
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 juni 2023
  • Ansök senast: 23 juli 2023

Postadress

Sandvägen 4
VÄXJÖ, 35008

Liknande jobb


Socialt ansvarig samordnare till välfärds sektorstab

Socialt ansvarig samordnare till välfärds sektorstab

16 maj 2024

Projektsamordnare

Projektsamordnare

14 maj 2024

Säkerhetssamordnare

Säkerhetssamordnare

13 maj 2024