Vi söker bemanningscontroller till sektor socialtjänst

Vi söker bemanningscontroller till sektor socialtjänst

Arbetsbeskrivning

Stenungsund, det goda samhället med framtidstro och utveckling med människan och naturen i centrum.

Stenungsunds kommun är en expanderande kustkommun med ca 27 000 invånare, ett starkt näringsliv, boendemiljöer nära havet och goda kommunikationsmöjligheter. Kommunen har ett välutvecklat kultur- och föreningsliv samt bra förutsättningar för friluftsliv och rekreation. Helhet, öppenhet, delaktighet och insyn är kommunens ledord.

Kommunen är organiserad i en förvaltning med fyra sektorer. Sektor Socialtjänst innefattar 4 verksamheter; särskilt boende/kommunal hälso- och sjukvård, individ- och familjeomsorg, ordinärt boende/personlig assistans samt funktionshinder.

ARBETSUPPGIFTER
Sektor socialtjänst söker en bemanningscontroller som ett stöd till att utveckla vårt arbete med strategisk kompetensförsörjning och bemanningsplanering.

Ditt uppdrag som bemanningscontroller innebär att utveckla och kvalitetssäkra bemanningsprocessen genom att analysera nuläge, ge förslag på förbättringar, kvalitetssäkra scheman genom intern kontroll och stötta chefer i förändringsprocesser samt uppföljning av verksamhetens bemanning och planering för en hållbar personalekonomi och verksamhet.

I din roll kommer du utbilda chefer och uppdatera manualer, utbildningsmaterial och bemanningshandbok. Du kommer som bemanningscontroller arbeta över hela sektor socialtjänst där verksamhetsområdena vård och omsorg och funktionshinder ingår och du rapporterar direkt till verksamhetschefen för vård och omsorg.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en relevant akademisk utbildning för uppdraget eller förvärvad erfarenhet som av arbetsgivaren bedöms likvärdig.

Du besitter en god kompetens inom personal- och bemanningsekonomi, gärna med kunskap kring lagar och avtal som reglerar arbetslivet samt en god IT-vana.

Vi tror även att du har erfarenhet av projektledning och/eller av att genomföra förändringar och processer, samt av schema-, personal-och bemanningsarbete. Det är meriterande om du även har erfarenhet av att arbeta i kommunal verksamhet eller annan politiskt styrd verksamhet samt schemaplaneringssystemet Time Care.

Du har vana av att utbilda och förmedla kunskap till andra och det är något du brinner för.

Som person har du goda kommunikativa förmågor där du är tydlig och uttrycker dig väl i tal och skrift. Du har även goda relationsskapande förmågor som du visar genom att vara en god lyssnare och du skapar, behåller och utvecklar goda relationer på ett naturligt sätt. Vilket bidrar till att du har en förmåga till att påverka andra på ett positivt sätt. Du är vidare drivande, lösningsfokuserad och pedagogisk med en hög grad av personlig mognad och integritet.

Att ha gott omdöme och en förmåga att organisera och strukturera upp arbetet, vara förändringsbenägen, samt stödja andra är också viktiga delar i att agera projektledare. Tidigare chefserfarenhet är meriterande.

Vi lägger stor vikt vid de personliga egenskaper och färdigheter som vi bedömer krävs för tjänsten.

ÖVRIGT
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.

Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

Liknande jobb


Administrativ chef

Administrativ chef

30 maj 2024

Fastighetskonsult

Fastighetskonsult

29 maj 2024

Verksamhetsutvecklare inköp

29 maj 2024

Administratör för förbättringsarbete hos Stora Enso

Administratör för förbättringsarbete hos Stora Enso

28 maj 2024