Vi söker en Supporttekniker till en spännande kund!

Vi söker en Supporttekniker till en spännande kund!

Arbetsbeskrivning

Övergripande uppdragsbeskrivning

Din roll:
Helpdesk ansvarar för användarstöd till företagets medarbetare. Som tekniker förväntas du arbeta tätt tillsammans med dina kollegor för att säkerställa en snabb och professionell användarupplevelse via våra supportkanaler. Gruppen består idag av ca 30 medarbetare med en hög teknisk kompetens.

Din placering kommer i första hand vara i Flemingsberg, Stockholm.

De primära arbetsuppgifterna är:

- Hantera inkommande ärenden via portal, e-post, telefon och på plats.
- Följa SLA:er enligt vår Incidentprocess.
- Ge support via fjärrverktyg för vår Klientdatortjänst.
- Supportera användarna i journal (T4) och röntgensystem (Romexis).
- Ge användarsupport på plats vid behov.
- Upprätta dokumentation för interna processer.
- Hantera installationer och beställningar av datorer och konferensutrustning.
- Aktivt delta i gruppens utvecklings- och förbättringsarbete.
- Fånga upp samt vidareförmedla verksamhetsbehov till övriga grupperingar inom IT-avdelningen.


Vi värdesätter intern kompetensutveckling och det finns goda möjligheter att växa i rollen.

Vem är du?
Som person är du en serviceminded, kommunikativ och lösningsorienterad lagspelare som trivs i en miljö med högt tempo. Du arbetar proaktivt med en god förmåga att strukturera och prioritera dina arbetsuppgifter.

Kvalifikationer:

- Eftergymnasial utbildning inom IT, alternativt 1 till 3 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift.
- Goda kunskaper inom Windows samt Mac.
- ITIL-certifiering.
- Erfarenhet av att arbeta inom universitet eller högskola.


Skallkrav

- IT: gedigen generell kunskap, användning, installation, felsökning, HW/SW : Ja
- Mycket god kunskap om både PC och Mac : Ja
- Tidigare erfarenhet av arbete i helpdesk eller IT-supportfunktion : Ja
- Erfarenhet av att jobba i ärendehanteringssystem : Ja
- Flytande svenska och engelska i både tal och skrift : Ja
- Tidigare erfarenhet av arbete vid universitet eller högskola. : Ja
- ITIL-certifiering : Ja


Börkrav

- Erfarenhet av T4/Romexi : Ja
- Kunskap om VDI. : Ja
- Microsoft Dynamics 365 : Ja

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Northab
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 augusti 2022
  • Ansök senast: 15 februari 2023

Liknande jobb


3 april 2024

3 april 2024

Supporttekniker

Supporttekniker

3 april 2024

3 april 2024