Vi söker Supportchef till Sesol!

Vi söker Supportchef till Sesol!

Arbetsbeskrivning

Vill du vara en del av Sesol-familjen? Här erbjuds du bra utvecklingsmöjligheter samt kollegor som jobbar hårt för att vi ska vara det självklara valet inom solceller, batterier och elbilsladdare.

Din framtida utmaning
I rollen som Supportchef kommer du att ha det yttersta ansvaret för Sesols Supportavdelning, en avdelning som för närvarande består av en coach och 15-20 medarbetare. I rollen kommer det vara viktigt att ha en stark vilja och ett driv för utveckling.

Teamet har olika arbetsområden, en specialistfunktion för kundhantering, och en teknisk eftermarknad. Det gemensamma målet för teamet är att leverera en högkvalitativ, kunnig och professionell service. Teamet har en strävan att ge och bemöta varje kund med en service som är i världsklass, vilket inkluderar en positiv inställning, kompetens och kunskap.

Ditt huvudsakliga ansvar som Supportchef är att säkerställa att Sesol uppnår, bibehåller och utmanar den högsta möjliga kundnöjdhet. En professionell kommunikation vid varje kundkontakt är av högsta vikt. I rollen har du även det yttersta ansvaret för företagets driftcentral tillsammans med eftermarknadens medarbetare.



Vem är vår perfekta matchning?
Vi söker efter dig som är en självgående person med ett högt driv, som gillar att ta både initiativ och ansvar. Du är självsäker i att fatta beslut och lösa problem. Som chef har du det yttersta ansvaret för personalen och ansvarar för en effektiv och tydlig schemaläggning och planering för avdelningen.

Du har ett operativt ansvar att säkerställa efterlevnad av riktlinjer, övervaka flöden och processer för att garantera att de fungerar exemplariskt. Rollen innefattar även att identifiera utvecklingsområden, förbättringsmöjligheter och att driva dessa framåt. I det dagliga arbetet engagerar du dig aktivt för att säkerställa och förbättra kvaliteten i teamets arbetsuppgifter. Vi tror därför att du har en stark vilja av att tillgodose dig nya kunskaper och utforska nya perspektiv.

Som Supportchef är du en viktig ledare som driver ditt team mot gemensamma mål och ger stöd till medarbetare och coacher vid problem och utmaningar. Du trivs med att motivera och engagera ditt team. Vi tror att du uppnår detta genom ett närvarande ledarskap, där du motiveras av att coacha och utbilda dina medarbetare. I rollen ser vi att du är intresserad av solcellsbranschen och har erfarenheter av att arbeta med tekniska frågor och områden.



Vi vill att du har

- Tidigare chefsansvar

- Erfarenhet av ledarskap och coachning

- Erfarenhet inom kundservice och kundrelationer

- Erfarenhet av konflikthantering

- God förmåga i att uttrycka sig i tal och skrift på svenska och engelska

Det är extra bra om du även har

- Utbildning inom ledarskap och coaching

- Utbildning inom kundservice

- Erfarenheter inom el- och bygg

- Erfarenheter inom solcellsbranschen

Detta gör livet trevligt hos oss

- Mycket frihet under ansvar

- Goda möjligheter till utveckling

- Goda förmåner och arbetsvillkor

- Tävlingar med bonussystem

Bra att veta om anställningen
Lön: Fast
Placering: Jönköping
Tillträde: Enligt överenskommelse
Anställningsvillkor: Heltid


Vi förstår att du vill söka jobbet direkt, men detta är också bra
att veta!

Ansökan tas endast emot här på vår karriärsida. Har du några frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Kontakten finner du nedan.

På Sesol blir alla arbetstimmar soliga. Gör som över 1000 andra och maxa dina soltimmar du också. Kliv in i värmen hos oss på Sesol - en solsäker arbetsplats!

Om Sesol AB
Vi älskar solen lite mer än andra - att jobba hos oss på Sesol innebär därför ett soligt äventyr som vi vill att du ska få uppleva. Vi är idag över 1000 medarbetare som tillsammans står för över 2 miljoner soltimmar om året. Tillsammans bidrar vi alla till att göra världen till en lite grönare plats. Med huvudkontor i Jönköping och etableringar på 14 andra orter i södra och mellersta Sverige är vi en arbetsgivare för alla som vill kliva ut ur skuggan och in i solen.

Välkommen till Sveriges bästa arbetsgivare!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sesol
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 juni 2023
  • Ansök senast: 26 september 2023

Postadress

Tegnérgatan 5
Jönköping, 55334

Liknande jobb


Enhetschef servicecenter

Enhetschef servicecenter

2 maj 2024

22 april 2024