Vikarierande verksamhetschefer sommaren 2020 till Leanlink Äldreomsorg

Vikarierande verksamhetschefer sommaren 2020 till Leanlink Äldreomsorg

Arbetsbeskrivning

Om Leanlink
Leanlink är Linköpings kommuns utförarorganisation och här arbetar vi med verksamhet inom områdena stöd, omsorg, kost och service. Vi är ca 2500 medarbetare som alla arbetar för att göra Linköpingsbornas dagar så bra som möjligt. Vi drivs av att skapa bra dagar för våra kunder och medarbetare samt att bidra till ett tryggt och bra samhälle. Vi är måna om att vår verksamhet ska genomsyras av god kvalitet och professionalitet, men framförallt vill vi att vår omtanke och vårt engagemang ska kännas i allt vi gör. Vi fokuserar på att skapa en bra dag just idag, men också imorgon och på hur vi kan tänka nytt och göra förändringar som förbättrar vardagen för dem vi är till för.

Läs mer om Leanlink och våra olika verksamheter på leanlink.se

Om arbetsplatsen
Leanlink Äldreomsorg driver vårdboenden, servicehus, hemtjänst, trygghetsboende och hemsjukvård i Linköpings kommun. I våra verksamheter arbetar vi också med rehabilitering, dagverksamhet samt kultur- och fritidsverksamhet.

Leanlink Äldreomsorg har cirka 1200 tillsvidareanställda medarbetare och ett stort antal vikarier. Vi är det kommunala alternativet som bedriver verksamhet utan vinstintresse, med stor öppenhet och möjlighet till insyn för allmänheten. Vår tradition och erfarenhet av äldreomsorg går långt tillbaka i tiden. Vi arbetar utifrån IBIC, Individens Behov I Centrum, med syfte att sätta individens bästa i fokus. Som en del i vårt kvalitetsarbete arbetar vi med att se det friska hos varje individ för att individen ska få leva det liv den vill i så stor utsträckning som möjligt.

Arbetsuppgifter
Vi söker nu ett antal vikarierande verksamhetschefer för perioden 2020-06-15--2020-08-07, heltid. Uppdraget innebär att leda och fördela arbetet inom hemtjänst och/eller vårdboende inom ett geografiskt område.


• Du säkerställer att verksamheten är rätt bemannad.
• Du följer upp verksamhetens kvalitet genom dokumentation och avvikelsehantering.
• Du arbetar med att möta kunder och anhöriga och säkerställer att kundernas behov tillgodoses.
• Du är arbetsgivarens förlängda arm vilket innebär att du ska kunna hantera olika personalfrågor som rör arbetsmiljö och arbetsrätt.

Kvalifikationer
Vi söker dig som är färdigutbildad socionom/PA/beteendevetare eller går termin 5-7 på socionom- eller PA-programmet. Vi vill att du har erfarenhet från vård och omsorg eller närliggande verksamhetsområden.

God svenska i tal och skrift är nödvändigt för att kunna nå ut med budskap i verksamheten och ha förmåga att ta till sig skrivna underlag. Det är önskvärt att du har körkort du då måste kunna ta dig mellan våra olika verksamheter.

Roller kräver att du är trygg, stabil och har självinsikt och är nyfiken på en framtida ledarroll. Du behöver kunna skapa samsyn och delaktighet tillsammans med dina medarbetare i det dagliga arbetet. Du arbetar bra tillsammans med andra människor och relaterar till dom på ett lyhört och smidigt sätt. Ditt arbete planerar, organiserar och prioriterar du på ett effektivt sätt samt sätter och håller tidsramar.  

Välkommen med din ansökan!

Information om tjänsten
Tillträde: Enligt överenskommelse

Anställningsform: Visstidsanställning mindre än 6 månader

Sysselsättningsgrad: 100%

Antal lediga befattningar: 3

Ref. nr: 4600


Om Linköpings kommun
Linköping är platsen där du möter framtiden. Här finns en snabbt växande stad med hållbarhet, högteknologi och nytänkande i fokus. Vår stad är en välkomnande och livsvänlig plats. En stad där allt är möjligt.


Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill förbättra vardagen, framtiden och livskvalitén för Linköpingsborna. Som arbetsgivare har vi höga ambitioner. Vi arbetar ständigt med att hitta nya vägar för att på bästa sätt möta våra gemensamma utmaningar. Vill du vara med på resan?

Kontaktpersoner på detta företaget

Jen Scheffel
0733 43 40 38
Chefsjuksköterska Ulrika Ehrström
070-167 14 52
Liv Hedström

Ulrika Holmgren
0856215919
Torbjörn Fröjd, arbetsledare
0708-790108
Lars Lantz, enhetschef
08-53536575
Chefsjuksköterska Nina Markholm Nordgren
073-966 18 97
Vårdförbundet Clary Marqvardt
08-517 720 93
Verksamhetschef Marianne van Rooijen
073-966 08 63
ST-chef Sofie Graner
070-684 92 39

Sammanfattning

  • Arbetsplats: 7-Eleven
  • 3 platser
  • 11 dagar - 3 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 31 januari 2020
  • Ansök senast: 1 mars 2020

Besöksadress

Sturegatan 56
STOCKHOLM

Postadress

Sturegatan 56
STOCKHOLM, 11456

Liknande jobb


Enhetschef Äldreomsorgen

Enhetschef Äldreomsorgen

11 april 2024

Enhetschef Äldreomsorgen

Enhetschef Äldreomsorgen

11 april 2024

3 april 2024