Vill du arbeta som personlig assistent?

Arbetsbeskrivning

Lekeberg ligger mitt emellan storstadens utbud och landsbygdens idyll!
Vi vill vara en attraktiv arbetsgivare där medarbetarskap och ledarskap präglas av delaktighet och påverkansmöjligheter. Vi strävar emot att vara en effektiv, hållbar och trygg kommun för våra kommuninvånare och medarbetare.
Positiv utveckling och framtidssatsningar kännetecknar Lekeberg och vi styr mot nya och spännande utmaningar! Vill du vara med på resan? Läs mera om vår kommun på www.lekeberg.se

Socialförvaltningen bedriver en bred verksamhet inom äldreomsorg, funktionshinderområdet, hälso- och sjukvård samt individ- och familjeomsorg. Vi har för närvarande ca 250 medarbetare.
Vill du arbeta inom vår förvaltning så är du i en organisation där vi sätter människors behov av stöd i centrum. Ett bra bemötande och ett professionellt förhållningssätt till våra brukare är ett ledord för kvalitet inom vårt arbete. Vi arbetar utifrån ett synsätt där vi i alla led fokuserar på att de resurser och förmågor som finns hos varje människa ska tillvaratas. Vi uppmuntrar till delaktighet och eftersträvar alltid ett gott bemötande med respekt för den personliga integriteten.




ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nu en personlig assistent till en kvinna boende i Lekebergs kommun.
I uppdraget som personlig assistent kommer du att vara till hjälp där sjukdomen sätter gränser. Hjälpen kan omfatta exempelvis personlig omvårdnad, vardagliga hushållssysslor, förflyttningar med hjälpmedel samt att vara behjälplig vid aktiviteter i och utanför hemmet.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har ett intresse och ett engagemang för människor. Du är ansvarsfull och trygg med ett respektfullt förhållningssätt gentemot dem du möter. Du är flexibel, kan anpassa ditt bemötande och ditt arbete till den person du möter. Det är viktigt att du har en positiv inställning i ditt arbete och kan samarbeta med andra.

• Du har B-körkort och kan/får köra bil.

Det är meriterande om du:
• är utbildad undersköterska eller har examen från barn- och fritidsprogrammet, eller
annan utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten
• har erfarenhet av arbete inom området funktionsvariationer.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet

Endast kvinnliga sökande.

ÖVRIGT
Lekebergs kommun består bl.a. av centralorten Fjugesta och tätorterna Mullhyttan och Hidinge/Lanna. Med korta avstånd, goda kommunikationer och kommunens strategiska placering är det enkelt att ta del av både landsbygd och stad. Här finns attraktivt boende, ett rikt kultur- och fritidsliv och ett bra företagsklimat.

Du gör din ansökan via vårt elektroniska rekryteringsverktyg. Det är därför viktigt att du fyller i alla steg noggrant för att vi ska kunna göra en riktig bedömning av din ansökan.
Vissa tjänster är säkerhetsklassade, därför kan även en säkerhetsskyddsintervju komma att bli aktuell i rekryteringsprocessen.

Vi har aktivt valt våra rekryteringskanaler och undanber oss därför direktkontakt med rekryterings-och bemanningsföretag samt annonsförsäljare i samband med denna rekrytering.

Artiklar i detta ämnet

  1. Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor

Kontaktpersoner på detta företaget

Tf förvaltningschef Henrik Westerling
0585-489 43
Enhetschef Hemtjänst Beatrice Fagerdal
0585-487 82
Enhetschef LSS Andreas Hill
0585-489 06
Samordnare Ing-Mari Tylebrink Eriksson
0585-489 33
Enhetschef LSS Beatrice Fagerdal
0585-487 82

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lekebergs kommun, LSS
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 februari 2024
  • Ansök senast: 29 februari 2024

Besöksadress

71681 Fjugesta
None

Postadress

Bang 7
Fjugesta, 71681

Liknande jobb