Vill du jobba med teknisk support på Brummer & Partners IT Helpdesk?

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten

Wrknest söker nu en IT helpdesk-medarbetare som vill ge teknisk support hos Sveriges första hedgefondförvaltare. Brummer & Partners har funnits i 25 år och är en europeiskt ledande företagsgrupp som förvaltar över 125 miljarder kronor på uppdrag av privatpersoner, företag och institutionella investerare i hela världen. Gruppens fristående fondbolag delar en gemensam IT-support med användare i olika länder som använder olika system och mjukvaror. Detta ger dig möjligheten att arbeta med olika saker inom flera områden där du kan bygga karriären framåt.

Detta är en direktrekrytering till vår kund Brummer & Partners. Du kliver in i ett företag med en positiv attityd, kunniga kollegor och en hjälpsam miljö. Du kommer arbeta på Brummer & Partners huvudkontor på Norrmalmstorg i Stockholm.

Dina framtida arbetsuppgifter

I rollen kommer du tillsammans med ditt team, bestående av fyra medarbetare, ansvara för att ge support gällande mjuk- och hårdvara till företagets användare. Du kommer ta emot inkommande ärenden via telefon och mejl och självständigt arbeta med det från start till mål. Alla ärenden kommer att hanteras via företagets ärendesystem där du registrerar dem, identifierar problem och försöker hitta lösningar. Då användarna befinner sig i olika länder och använder olika system kommer du arbeta med IT-administration i olika system. Dina arbetsuppgifter kan exempelvis bestå av att skapa olika konton från grunden i Active Directory, hands on lösa problem och felsöka i Outlook och Office 365, skapa olika team från grunden eller konfigurera olika parametrar i Microsoft Teams, ge olika användar- och licensrättigheter i Azure etc.

Denna tjänst kommer erbjuda dig en stor variation inom IT-arbete och chansen att sätta dig in i ett gäng nya teknologier.

Vi söker dig som har

- Minst 1-2 års arbetslivserfarenhet av någon form av IT-support/Helpdesk
- Relevant utbildning inom IT på gymnasial eller eftergymnasial nivå
- Erfarenhet av Active Directory, Office365 (hybrid)
- Microsoft Azure (Azure AD, Threat Protection (Microsoft 365 Defender)
- Identity and access management (IAM) Microsoft Identity Manager MIM /PIM, Exchange admin center )
- Microsoft 365 (Exchange Online, SharePoint Online, OneDrive, Teams)
- Kunskaper i Windows 10, hårdvara och mjukvara
- Du har grundläggande nätverkskunskap
- Goda kunskaper i svenska och engelska


Vi ser det som ett plus om du även har

- Erfarenhet och kunskap inom Power Shell Script
- Erfarenhet inom bank och finans


Vid denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper, då de är avgörande för hur du kommer att lyckas i rollen och företaget. Vi förstår att man inte kan allting från början - men du ska ha en vilja att lära dig! Därför söker vi dig som är strukturerad, pedagogisk och har en förmåga att tänka logiskt och lösa problem. Vi ser också gärna att du har social kompetens, ett stort intresse av teknik och en otrolig hunger att lära dig nytt inom detsamma.

Övrig information

Start: Omgående

Plats: Norrmalmstorg, Stockholm

Omfattning: Heltid, 100 % (h/v)

Anställningsform: Tillsvidareanställning hos Brummer & Partners

Sök gärna så snart som möjligt då vi jobbar med löpande urval.

Om Brummer & Partners

Brummer & Partners är en ledande europeisk hedgefondförvaltare som samlar förvaltare med olika förvaltningsstrategier i en företagsgrupp. Tillsammans förvaltar de över 125 miljarder kronor på uppdrag av privatpersoner, företag och institutionella investerare. Brummer & Partners har kontor i sju länder och huvudkontor i Stockholm. Gruppen har cirka 300 anställda.

Innan anställning kan bli aktuell kommer en bakgrundskontroll att genomföras av kunden.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wrknest
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 december 2021
  • Ansök senast: 27 maj 2022

Liknande jobb


3 april 2024

3 april 2024

Supporttekniker

Supporttekniker

3 april 2024

3 april 2024