Administrativ samordnare

Administrativ samordnare

Arbetsbeskrivning

Vill du ha en viktig roll där du stöttar vår personal i deras dagliga arbete och är med vid stöttning i beslutsfattande? Vi söker två administrativa samordnare för längre vikariat!

Om tjänsten
Som samordnare på Utredningsenheten LSS/SoL är du en del i en kedja från LSS/SoL-handläggarnas beslut till verkställt beslut hos utförare. Processen är i grunden att ett beslut inkommer från LSS/SoL-handläggare, sen ska olika administrativa åtgärder vidtas innan beslutet skickas vidare till utföraren. Verkställighet av insatsen följs upp och om den inte har verkställts ska den rapporteras till Inspektionen för vård och omsorg, IVO. För vissa insatser sker även andra processer, till exempel utbetalning av ersättning till utförare – där fakturahantering ingår – och kontakter med andra kommuner om insatsen ska verkställas på annan ort. Tjänsten innebär arbete mot både intern och extern verksamhet, och du jobbar med många olika kontaktytor och samarbetspartners.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

• ge kvalitativt stöd till verksamheten och samordna de administrativa uppgifterna
• följa upp och analysera information
• känna till och följa verksamhetens gällande lagar, policys och regler
• avtalshantering, både för köpta och sålda platser
• kontrollera utbetalningar till utförare, t.ex. personlig assistans
• dokumentation i våra verksamhetssystem
• delta i stödbehovsmätningar

Kompetenskrav

• högskole-/universitetsutbildning om minst 180 högskolepoäng som arbetsgivaren bedömer som relevant, t.ex. beteendevetare eller samhällsvetare

Som administrativ samordnare är det viktigt att du har en god kommunikativ förmåga och att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Du kommer ha många olika kontaktytor så det ställer också krav på att du kan arbeta bra med andra människor. Vi vill att du tar ansvar för din uppgift, där du själv strukturerar upp ditt angreppssätt och självständigt kan handlägga olika ärenden inom verksamhetsområdet. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Meriterande

• kännedom om gällande lagstiftning (LSS, SoL och LOV)
• erfarenhet av arbete med personer med funktionsvariationer
• kunskaper inom Excel, Treserva, W3D3 och/eller Raindance

Omfattning och tillträde
Anställningsform: vikariat

Sysselsättningsgrad: 100 %

Tillträde: 20 maj 2020 t.o.m. 1 april 2021 och 1 juni 2020 t.o.m. 1 maj 2021

Antal tjänster: 2

Om arbetsplatsen
Du kommer att tillhöra Avdelning myndighetsutövning som ansvarar för en rättssäker och konkurrensneutral hantering av bistånd, bidrag och insatser för vård och omsorg samt funktionshindrade. Vi administrerar även ansökningar för förskola och skola.

Vi är en del av Kommunstyrelseförvaltningen vars uppdrag är att följa upp och utveckla kommunen samt erbjuda ett effektivt stöd till alla nämnder och verksamheter.

Övrig information
Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på orebro.se/jobb.

Ansökan
Sista ansökningsdag är 4 mars.

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Peter Örbring, Enhetschef
   019- 21 38 74
Kerstin Awad, Distriktsköterska
   019-21 49 44
Eva Cading, Enhetschef Barn och familj
   019-21 27 11
Ann-Sofie Vennerstrand, Rektor
   019-21 20 52
Emelie Rådström Sipinen, Enhetschef
   019-21 25 35
Peter Thermaenius, Rektor
   070-631 44 90
Mona Hansen, Förskolechef
   019-21 40 84
Johanna Gancarz, Utvecklingsledare
   019-21 32 23
Mona Öhrn, Kontorschef
   076-551 39 76
Anna Lorinius, Rektor
   019-21 49 67

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Örebro Kommun
  • 2 platser
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 februari 2020
  • Ansök senast: 4 mars 2020

Besöksadress

12345 12345 Örebro
None

Postadress

Box 30000
Örebro, 70135

Liknande jobb


Kommunvägledare med samordningsansvar

Kommunvägledare med samordningsansvar

27 maj 2024

Utvecklare

Utvecklare

21 maj 2024