Administrativ samordnare till Rosta förskolor

Administrativ samordnare till Rosta förskolor

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta i en chefsnära roll där du har ett centralt och viktigt uppdrag i våra förskolor? Då är du välkommen med din ansökan till tjänsten som administrativ samordnare!

Om tjänsten
Som administrativ samordnare kommer du att vara ett kvalificerat chefsstöd för vår rektor. Tillsammans med rektor, specialpedagog och förskollärare kommer du ingå i en ny kvalitetsgrupp och vara med i det systematiska kvalitetsarbetet i Rosta förskolor. Det innebär att du måste arbeta såväl självständigt som i team, brinna för utvecklingsarbete, ha intresse för att omvärldsbevaka gällande relevant forskning och arbetssätt som rör förskolor. En stor del av uppdraget innebär även att du arbetar självständigt med budgetarbete och månadsuppföljningar.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

• tillsammans med rektor och pedagoger är med i det systematiska kvalitetsarbetet i Rosta förskolor
• bistå vid arbete med verksamhetsplaner, budget, delårsrapporter och övriga verksamhetsuppföljningar
• arbeta och dokumentera i våra verksamhetssystem, bl.a. Personec, Raindance, Adela
• hitta metoder för att följa upp och analysera information

Kompetenskrav

• universitets- eller högskoleexamen om minst 180 hp inom exempelvis administration, ekonomi eller annan utbildning arbetsgivaren finner relevant
• erfarenhet av arbete som administrativ samordnare eller liknande arbete som kvalificerat chefsstöd
• god datorvana och erfarenhet av att arbeta i Microsoft Office 365

Vi söker dig som är trygg och stabil som person och tar ansvar för dina uppgifter. Du arbetar självgående, tar egna initaitiv samt planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Du kommer gärna med nya idéer och lösningar i arbetsrelaterade frågor. Det är också viktigt att du arbetar bra med andra människor, kommunicerar och är tillmötesgående i ditt bemötande. Du har även ett intresse och vilja att hjälpa andra och att leverera lösningar.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Övrigt meriterande

• erfarenhet av arbete inom förskola
• erfarenhet av systematiskt kvalitetsarbete
• erfarenhet av arbete med ekonomi och redovisning
• erfarenhet av arbete i kommunal och offentlig verksamhet
• erfarenhet av digitala systemen Personec, Raindance, Adela, W3D3

Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning

Sysselsättningsgrad: 100%

Tillträde: 9 augusti

Antal tjänster: 1

Om arbetsplatsen
Rosta förskolor är en intraprenad sedan januari 2021 och leds av en rektor. Att vi är en intraprenad innebär att vi får ett större utrymme för långsiktig planering av verksamheten och de ekonomiska medlen. Intraprenaden består av fem förskolor i Rostaområdet som arbetar tillsammans utifrån gemensamma arbetssätt och utvecklingsområden. Vi arbetar kontinuerligt med systematiskt kvalitetsarbete för att utveckla och upprätthålla kvalitén i förskolan. Detta gör vi genom att bl.a. arbeta med pedagogisk dokumentation som är ett arbetsverktyg som kan användas för att följa upp, utvärdera och utveckla verksamheten. Hos oss har vi också utvecklingsgrupper där vi inom intraprenaden träffas för att samordna och utveckla verksamheten tillsammans.

Övrig information
Om du erbjuds anställning inom barnomsorg, förskola eller skola är du skyldig att visa upp ett utdrag ur belastningsregistret.

Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på orebro.se/jobb.

Intervjuer kommer att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.

Tjänsten tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut fattas.

Ansökan
Sista ansökningsdag är 11 maj.

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Peter Örbring, Enhetschef
   019- 21 38 74
Kerstin Awad, Distriktsköterska
   019-21 49 44
Eva Cading, Enhetschef Barn och familj
   019-21 27 11
Ann-Sofie Vennerstrand, Rektor
   019-21 20 52
Emelie Rådström Sipinen, Enhetschef
   019-21 25 35
Peter Thermaenius, Rektor
   070-631 44 90
Mona Hansen, Förskolechef
   019-21 40 84
Johanna Gancarz, Utvecklingsledare
   019-21 32 23
Mona Öhrn, Kontorschef
   076-551 39 76
Anna Lorinius, Rektor
   019-21 49 67

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Örebro Kommun
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 april 2021
  • Ansök senast: 11 maj 2021

Besöksadress

12345 12345 Örebro
None

Postadress

Box 30000
Örebro, 70135

Liknande jobb


Administrativ chef

Administrativ chef

30 maj 2024

Fastighetskonsult

Fastighetskonsult

29 maj 2024

Verksamhetsutvecklare inköp

29 maj 2024

Administratör för förbättringsarbete hos Stora Enso

Administratör för förbättringsarbete hos Stora Enso

28 maj 2024