Administratör

Arbetsbeskrivning

Vi söker en administratör till enheterna Ekonomi och administration samt Koncernstab för anställning i Skellefteå.

Tjänsten
Som administratör kommer du jobba med administrativa uppgifter inom staben för Ekonomi och administration samt Koncernstaben och dessa enheters totalt nio avdelningar. Du blir ett viktigt administrativt stöd i arbetet på avdelningarna med din serviceinriktade- och kommunikativa förmåga.

Du kommer tillhöra ledningsgrupperna för respektive enhet där du har uppdraget som sekreterare och blir direkt underställd ekonomichefen.

I rollen kommer du stödja cheferna med administrativ planering, bokning av resor och sammanställning av resestatistik för koncernen. Du blir intranätsredaktör och anordnar större interna möten samt blir representant för respektive avdelning i arkivfrågor. Arbete med skriftliga sammanställningar och produktion av annonser förekommer.

Vi jobbar med principstyrt förbättringsarbete för att alltid hitta det bästa arbetssättet, något som du kommer vara med och utveckla tillsammans med oss.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 % med placering i Skellefteå.
Tillträde snarast eller enligt överenskommelse.

Välkommen med din ansökan!


Intresserad?
För att söka tjänsten behöver du vara självgående, strukturerad och serviceinriktad.
Du är positiv, grym på att samarbeta och tar egna initiativ. Du är drivande och flexibel med god förmåga att prioritera och slutföra uppdrag.

Du är duktig på att kommunicera och har erfarenhet av att skriva protokoll.


Krav
• Gymnasieutbildning med relevant inriktning exempelvis ekonomi eller samhällskunskap
• Några års relevant yrkeserfarenhet inom kvalificerad administration
• Svenska och engelska flytande i både tal och skrift
• Goda kunskaper i Officepaketet, Word, Excel, PowerPoint samt Outlook

Meriterande
• Utbildning inom ekonomi eller kommunikation
• Erfarenhet av principstyrt förbättringsarbete

Vilka är vi då?
Skellefteå Kraft är en av Sveriges största kraftproducenter med produktion av vind- och vattenkraft, värme och bioenergi. Vårt mål är ett Sverige som drivs av 100 % förnybar energi. Därför säljer vi bara 100 % förnybar kraft, och satsar så mycket vi orkar på investeringar och forskning.

Om rekryteringen
Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering med syfte att se till varje persons kompetens och därmed främja mångfald och motverka diskriminering.

Många befattningar inom Skellefteå Kraft-koncernen är säkerhetsklassade på grund av den samhällsviktiga verksamheten som det innebär att arbeta inom energibranschen. Vid rekrytering till en sådan befattning ställs krav på säkerhetsprövning med registerkontroll innan kandidaten kan anställas.

Frågor?
Elin Bergsten, Ekonomichef, 070-557 25 21
Roger Östman, Unionen, 0910-77 26 43
Veronica Lindström, Akademikerföreningen, 0910-77 27 71
Robert Ingberg, SEKO, 0910-77 26 62
Örjan Karlsson, Ledarna, 0910-71 66 40

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skellefteå Kraft
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 november 2021
  • Ansök senast: 8 december 2021

Besöksadress

Box 174
None

Postadress

None
LYCKSELE, 92123

Liknande jobb


28 augusti 2023

Chefssekreterare sjukhusledningen

Chefssekreterare sjukhusledningen

22 augusti 2023

Chefsassistent

Chefsassistent

21 augusti 2023