Administratör biståndsenheten

Administratör biståndsenheten

Arbetsbeskrivning

Eksjö kommun är en trygg och levande kommun som välkomnar alla. Här finns stad och landsbygd med både historia och framåtanda. Här verkar den lilla entreprenören och de stora företagarna. Här finns en närhet som ger möjlighet till en meningsfull fritid. Kommunen är en av de största arbetsgivarna och med din hjälp vill vi att våra invånare ska kunna leva ett gott liv. Det når vi genom att samarbeta, arbeta hållbart och ta vara på din kompetens och ditt engagemang.




ARBETSUPPGIFTER
Biståndsenheten söker nu administratör. På biståndsenheten finns samtliga utrednings,- och handläggningspersonal samt administratörer inom socialtjänsten samlad och vårt uppdrag är att verka för en större helhetssyn och ge ett samordnat utbud av stöd runt de personer som socialtjänsten möter. Som administratör hos oss kommer du att arbeta inom flera administrativa områden för att stödja arbete inom Biståndsenheten. Du ingår i en administrativgrupp och arbetar nära övriga kollegor. Ett varierande administrativt arbete där du kommer att agera som spindeln i nätet och vara en oerhört viktig funktion för oss.

Arbetsuppgifter kommer att variera och bland annat bestå av:
- Hantera schema i personalsystem
- Administration i verksamhetssystem
- Arkiv- och diarieföring och gallring
- Hantera beställningar som t ex administrativt material, biljetter, telefoni mm
- Hantera vår IFO mail och andra system
- Ta emot anmälningar som kommer in på fax / mail
- Receptionistarbete
- Hantering av ersättning till uppdragstagare
- Hantering av internlarm
- Utlämnade av handlingar


KVALIFIKATIONER
Du har en avslutad gymnasieutbildning gärna inom administration, ekonomi eller liknande. Högskoleutbildning med administrativ eller ekonomisk inriktning eller annan eftergymnasial utbildning inom området är meriterande. Du behöver ha ett par års erfarenhet av administrativt arbete, god datavana och har du erfarenhet av administrativt arbete inom socialtjänsten är det meriterande. Du ska ha ett intresse och förmåga att lära dig hantera och administrera i olika system.

Personliga egenskaper som vi ser som värdefulla i tjänsten:
- Att du har ett lösningsfokuserat förhållningssätt, ser möjligheter och bidrar till utveckling inom vår verksamhet
- Att du gillar att planera och strukturera
- Att du planerar och strukturerar ditt arbete på ett effektivt sätt
- Att du är flexibel, självgående och inte är rädd för att ta initiativ för ingen dag kommer att vara den andra lik!
- Att du har ett gott bemötande samt gör ditt bästa för att bistå med ditt stöd för att vi tillsammans skapar en välfungerande verksamhet i enlighet med våra mål.


ÖVRIGT
Om du är den vi söker och du tycker att tjänsten är intressant, så ser vi fram emot din ansökan. Du ansöker lättast via länken i annonsen.

Eksjö kommun har före annonsering redan gjort val av annonseringskanaler och undanber oss därför samtal från rekryteringsfirmor och annonsförsäljare.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Eksjö kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 juli 2022
  • Ansök senast: 21 juli 2022

Liknande jobb


Administratör till myndighetsutövning barn och unga

Administratör till myndighetsutövning barn och unga

24 maj 2024

24 maj 2024