Administratör KGH Storlien

Administratör KGH Storlien

Arbetsbeskrivning

Letar du efter ett jobb där du får ta stort ansvar och samtidigt bo på en ort med ett rikt friluftsliv? Är du på jakt efter ett jobb där du arbeta med service och att lösa kundens uppdrag på ett snabb och noggrant sätt? Då kan vi ha rätt utmaning för dig. Välkommen med din ansökan!

Om jobbet
I rollen som administratör ansvarar du för att administrera tulldeklarationer samt tolka regelverk, vilket kräver att du har en god förmåga att jobba strukturerat, vara uppmärksam och gillar utmaningar. Något som är extra roligt med den här rollen är att du har mycket kontakt med kunder, kollegor och leverantörer. I rollen ingår det även att klassificera varor.

Är du rätt för rollen?
KGH Customs Services söker dig som erfarenhet från branschen eller annan arbetslivserfarenhet som vi bedömer relevant för tjänsten samt avslutad gymnasieutbildning. Du har även goda kunskaper i både svenska och engelska i tal och skrift då du använder båda språken i ditt dagliga arbete. Du kommer arbeta i olika system och därför är det viktigt att du har en god datorvana. För att lyckas i rollen är det viktigt att du skapar och vårdar relationer, både mot kunder, kollegor och leverantörer. Det är också viktigt att du utför ditt arbete med stor noggrannhet och att du fokuserar på att hitta lösningar. Du ska ha lätt för att jobba i team men även god förmåga att jobba självständigt.

Varför ska du börja hos oss?
Även om du kommer trivas med dina arbetsuppgifter hos oss kommer du även ha en bra fritid om du trivs med ett aktivt friluftsliv, eller trivs med lugnet av naturen som omger Storlien. Storlien som arbetsort erbjuder ett rikt friluftsliv under både sommar och vinter. Vilken är din favoritaktivitet? Se www.storlienfjallen.se för mer information om vad du kan göra i Storlien.

Om KGH Customs Services
Om du tycker om att arbeta i en internationell miljö med passionerade och mycket kompetenta kollegor och vill påverka inom en dynamisk organisation, då är KGH Customs Services ett bra val för dig. KGH grundades 1963 och har vuxit till att bli en av de största europeiska leverantörerna av internationella handels- och tullösningar och tjänster.

Idag erbjuder vi ett omfattande utbud av innovativa lösningar och tjänster till över 35 000 kunder varje år över hela Europa. Med nära 1300 kollegor verksamma i 24 länder adresserar vår affärsmodell och vårt kunderbjudande strategi, operativa lösningar och digitaliseringsmöjligheter. Denna bredd och djup av kapacitet och geografisk täckning gör oss unika jämfört med konkurrenterna.
KGH är sedan september 2020 nu en del av Maersk-familjen.

Sök tjänsten idag!
Sista ansökningsdag är den 2 januari 2023 men KGH Customs Services kommer att tillsätta tjänsten så snart vi hittat rätt person för rollen.

Vid frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Magnus Berglund via e-post: magnus.berglund@jeffersonwells.se eller telefonnummer: 023-453 94.
Vi ser fram emot att höra från dig!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: KGH Customs Services AB
  • 4 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 december 2022
  • Ansök senast: 2 januari 2023

Besöksadress

Tångenvägen 10
Strömstad

Postadress

Tångenvägen 10
STRÖMSTAD, 45235

Liknande jobb


Customs Process Administrator

Customs Process Administrator

28 mars 2024

22 mars 2024

Sommarvikarie, Håby

Sommarvikarie, Håby

27 februari 2024

Customs Process Administrator, Strömstad

Customs Process Administrator, Strömstad

5 mars 2024