Åmåls kommun söker Sommarvikarierande Löneassistent

Åmåls kommun söker Sommarvikarierande Löneassistent

Arbetsbeskrivning

Är du laddad för ett uppdrag där du får använda din förmåga till god struktur, noggrannhet och känsla för service? Då kan du vara vår löneassistent under sommaren!


Ditt uppdrag

Som vikarierande löneassistent ingår du i ett team av löneassistenter med god erfarenhet. Tillsammans med dem arbetar du för att säkerställa att löner betalas ut till kommunens anställda. I rollen får du arbeta med olika typer av administrativa uppgifter kring lön, där registrering av löneunderlag till vårt lönesystem HR+ är en återkommande uppgift. Arbetsuppgifterna innefattar även stöd och support till personalenheten som till exempel posthantering och arkivering.


Vem är du?

Som person är du serviceinriktad och trivs med att arbeta så väl administrativt som konsultativt. Arbetet förutsätter att du är noggrann, strukturerad och har förmåga att prioritera bland dina arbetsuppgifter. Du har också lätt för att samarbeta och har förmåga till att arbeta självständigt. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper.


Anställningsvillkor

Tidsbegränsad anställning (vikariat) 100 % under sommarperioden början av juni till mitten av augusti 2022. Exakt anställningsperiod överenskommes vid eventuell intervju.


Kvalifikationskrav

Du har minst avslutad gymnasieutbildning inom ekonomi.

Att du kan tillhandahålla digital identifikation, så som BankID eller motsvarande.


Meriterande

Det är meriterande att ha en högskoleutbildning inom ekonomi eller personalvetenskap. KY-utbildning som löneassistent är meriterande, men inte ett krav. Så även tidigare erfarenhet av att arbeta med liknande arbetsuppgifter.


Placering

Löneassistenten är för närvarande placerad vid personalenheten inom kommunstyrelseförvaltningen. Du kommer att sitta tillsammans med övriga löneassistenter. Närmaste chef är personalchefen.


Information lämnas av

HR assistent, Linda Eriksson, telefon 0532-777 217
Vision, Marcus Löfgren, telefon 079-0655130


Ansökan

Välkommen med din ansökan i form av personligt brev och CV som ska vara inkommen senast fredagen den 18/3. Urval och intervjuarbete kan komma att ske löpande under ansökningstiden. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Åmåls kommun, samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Detta sker via ansökningsknappen.


Varmt välkommen med din ansökan!



Vi undanbeder oss bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Åmåls Kommun
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 mars 2022
  • Ansök senast: 18 mars 2022

Liknande jobb


Administratör Zeppelin Mining

Administratör Zeppelin Mining

7 december 2022

2 december 2022

Payroll Specialist - Global Mobility

Payroll Specialist - Global Mobility

25 november 2022

23 november 2022