OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Region Kronoberg kan du trivas, växa och påverka. Tillsammans arbetar vi för att nå visionen "Ett gott liv i ett livskraftigt län".
MEC vårdadministration är en samlad verksamhet för samtliga medicincentrums medicinska sekreterare. Det gör att de administrativa resurserna används på bästa sätt och ger ett flexibelt arbetssätt och en möjlighet att jobba över klinikgränserna. Inom medicincentrum är vi ett 70-tal medicinska sekreterare som står för en effektiv och professionell vårdadministration. Genom att vara kreativa, innovativa och professionella, är vi med och utvecklar framtidens sjukvård.
Medicinska sekreterare ingår i teamet runt patienten i den patientnära vården. Vi ansvarar för den praktiska administrationen kring den vård och behandling som patienten erhåller, exempelvis journalskrivning, tidsbeställning och mottagande av patient. Vi medverkar vid förbättring och utveckling av det administrativa stödet i verksamheten, där även arbete med statistik och uppföljning kan ingår.
Nu söker vi en medicinsk sekreterare till dialysen i Växjö.
ARBETSUPPGIFTER
Din huvudplacering kommer att vara på dialysavdelningen. Där arbetar du 50 % av din tid, den övriga tiden kommer du att skriva åt ditt team samt fungera som en skrivresurs över klinikgränserna. Du kommer vara en del i ett av medicinklinikens utvecklande team och arbeta i nära samarbete med övriga personalkategorier.
I tjänsten ingår sedvanliga arbetsuppgifter för en medicinsk sekreterare såsom journalskrivning, tidsbokning och telefonservice. Som medicinsk sekreterare hos oss erbjuds du ett intressant, omväxlande och utvecklande arbete där du kommer arbeta självständigt
KVALIFIKATIONER
Vi ser att du som söker är utbildad medicinsk sekreterare. Du bör ha god datavana och ha lätt för att sätta dig in i nya IT-system. Har du tidigare arbetat i Cambio Cosmic är ett plus men absolut inget krav.
Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet, att du har god samarbetsförmåga men samtidigt har förmågan att arbeta självständigt, är flexibel och bidrar till ett positivt arbetsklimat.
Välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.
Om du har frågor om registreringen av din ansökan, kontakta Offentliga jobbs telefonsupport på tel 0771-101029
Kontaktpersoner på detta företaget
Avdelningschef Helena Otteborn
0470-58 82 16
HR-specialist Gunbritt Eikman
0470-58 70 34
Avdelningschef Eva-Karin Nilsson
0470-58 79 39
Avdelningschef Charlotte Svensson
0470-58 82 83
Verksamhetschef Gabor Koranyi
0470-58 72 81
Biträdande verksamhetschef Karin Wallentén
0470-58 66 33
Susanne Kjöller, Avdelningschef
0470-58 72 96, 070-967 31 01
Avdelningschef Christian Granberg
0470-58 82 02
Avdelningschef avd 4 Elisabet Nyman
0372-58 50 42
Avdelningschef avd 2 Marie Karlsson
0372-58 50 36