Är du vår nya inköpsassistent? - LSBolagen.se

Arbetsbeskrivning

Är du vår nya inköpsassistent?


Just nu söker vi på LSBolagen en inköpsassistent för att befästa och förbättra inköpsarbetet till våra ehandelssiter.

Vilka är LSBolagen?
Vi är ett e-handelsbolag som driver flertalet siter i Sverige, Norge, Danmark och England. Vårt kontor ligger i Ängelholm och är arbetsplatsen till ett glatt gäng på 10 personer. Vi är specialiserade på dyrare sällanköpsvaror så som vinkylar och biljardbord. Vi är även distributörer för flera av de varumärken som vi säljer där bland annat Climadiff - Frankrikes marknadsledare inom vinkylar ingår. Vi är likaså distributörer för varumärket Cornilleau som är världsledande inom bordtennis. Företaget omsatte 27 Mkr 2014 och är under tillväxt.

Läs mer om oss på www.lsbolagen.se

Arbetsuppgifter:

Som inköpsassistent är dina huvudsakliga uppgifter att understödja vår inköpschef med arbetet runt våra inköp. Vi köper in produkter från fabriker runt om i hela världen och du kommer att ha kontakt med leverantörerna; genom att både lägga och följa upp beställningar. Som inköpsassistent ansvarar du även för att göra forecasts för beställningar, planera transporter och hantera våra utgående betalningar. Dessutom ansvarar du för förbereda säljarbetet genom att samla information om våra olika produkter samt lägga till och hantera produkter i vårt artikelregister.

Vi ser gärna att du tar ett helhetsansvar för hela kedjan, dvs ser kopplingen från att en produkt köps in till att den säljs.

Det finns goda möjligheter att få en större roll vid väl utförda arbetsuppgifter.

Kvalifikationer:
Vi ser att du är noggrann och duktig på att jobba med siffror. Erfarenhet av att arbeta med inköp, ekonomi, handel och/eller administration är givetvis meriterande, men inget krav. Att du är intresserad, motiverad och tar alla uppgifter med glädje är din bästa merit.

Du kommer vara del av ett team så att du är social och en lagspelare ser vi som en förutsättning. Som person ser vi att du är initiativtagande och lösningsorienterad . Tjänsten är placerad i Ängelholm.

Din ansökan
Du är välkommen med Din ansökan snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande! Dina ansökningshandlingar ska innehålla CV och ett personligt brev! Tjänsten söker Du genom att klicka på länken på jobbjakt.se, senast den 1e juli. För att vi ska se att du faktiskt har läst igenom hela annonsen och är bra på att ta till dig instruktioner vill vi att ditt personliga brev har rubriken ”Jag är er nya inköpsassistent!”

Tjänsten är på heltid och du kommer att ha fast månadslön.

Notera att vi inte tar emot ansökningar på något annat vis än via formuläret på jobbjakt.se:

http://www.jobbjakt.se/index.php?do=/jobs/viewsr/64013/source_


Kontaktperson: Erik Sondén, 0767831010

Frågor besvaras på jobb@lsbolagen.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Erik Sondén
0767831010
Jobb

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lindström & Sondén AB Ängelholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månatlig löneutbetalning
  • Heltid Rekrytering
  • Publicerat: 16 juni 2015

Besöksadress

Stockarydsvägen 43 26241 Ängelholm
None

Postadress

Stockarydsvägen 43
Ängelholm, 26241

Liknande jobb


Procurement Agent -Inköpare

Procurement Agent -Inköpare

11 augusti 2023

Junior Product Developer

9 augusti 2023

Orderkoordinator

Orderkoordinator

14 juli 2023