Arabisk- eller kurdisktalande Uppdragschef till Humana Assistans i Örebro

Arabisk- eller kurdisktalande Uppdragschef till Humana Assistans i Örebro

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta med att dagligen ge människor ett bättre liv? Vill du dessutom få möjlighet att utvecklas på ett företag som har engagemang, glädje och ansvar som ledord? Nu får du chansen att vara spindeln i nätet i det viktiga arbetet att samordna den personliga assistansen för våra kunder. Vi söker en Uppdragschef med språkkompetens till vårt kontor i Örebro!

Som kund- och assistentansvarig är din huvuduppgift att samordna den personliga assistansen för våra kunder. Det innebär att du planerar hur assistansen ska utföras utifrån våra kunders önskemål och med ansvar för personalfrågor. Dina arbetsuppgifter är varierande men omfattar huvudsakligen kontakter med kunder, arbetsledare och personliga assistenter. Som kund -och assistentansvarig kommer du ha personalansvar för assistenter och arbetsledare som arbetar hos dina kunder.

Att arbeta som kund- och assistentansvarig ställer höga krav på dig som medarbetare. Du är spindeln i nätet som, förutom att samordna den dagliga assistansen kring en person med funktionsnedsättning, även har hand om arbetsmiljöfrågor samt arbetar med konflikthantering och problemlösning på högsta nivå. Du arbetar gentemot Försäkringskassan och kommuner, fackliga organisationer och andra instanser i vårt samhälle. 

I den här tjänsten kommer du ha många kunder som är utrikesfödda, vilket gör att vi söker dig som kan kurdiska eller arabiska flytande, både i tal och skrift. Kan du dessutom persiska ser vi det som meriterande. Tjänsten är en tillsvidareanställning med sex månaders provanställning på vårt kontor i Örebro.

Vem är du?
Vi söker dig som vill arbeta efter våra värdeord; glädje, engagemang & ansvar. Vi vill gärna att du har erfarenhet av att arbeta med personalansvar, budgetansvar eller liknande. Det är även meriterande om du har någon erfarenhet inom personlig assistans. Är du dessutom utbildad socionom, beteendevetare eller personalvetare ser vi det som ett stort plus. Körkort är önskvärt då du bland annat kommer besöka våra kunder.
Vi vill att du är en serviceinriktad person med en vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar där andra ser problem. I rollen som kund -och assistentansvarig krävs det att du är självgående med ansvar för dina arbetsuppgifter och driver dina processer framåt. För att lyckas i rollen behöver du vara en trygg och strukturerad person där du har lätt för att skapa långvariga relationer med ett brinnande intresse för människor.
Att jobba på Humana
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9 000 människor.

Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med goda anställningsvillkor. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del i detta arbete. Våra värdegrundsord - Engagemang, glädje och ansvar är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.

Läs mer om hur det är att jobba hos oss på Humana HÄR

Vad händer nu?
Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande.

Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss!

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Eleonor Löfstedt, Enhetschef

Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef

Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Humana AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 januari 2022
  • Ansök senast: 13 februari 2022

Besöksadress

Lingvägen 34 341 91 Ljungby
None

Postadress

Lingvägen 34 341 91 Ljungby
Ljungby, 34191

Liknande jobb


Biträdande enhetschef

Biträdande enhetschef

3 maj 2024

Verksamhetschefer till LSS bostäder i Haninge kommun

Verksamhetschefer till LSS bostäder i Haninge kommun

3 maj 2024

Enhetschef hemtjänst

3 maj 2024