Avdelningsadministratör

Arbetsbeskrivning

Trafikkontorets uppdrag är att erbjuda boende, besökare och näringsliv en stad som är attraktiv att bo, färdas, verka och vistas i. Vi gör det tillsammans med övriga förvaltningar och bolag i staden för att Göteborg ska kunna fortsätta växa och utvecklas till en grön och nära storstad.
Vi planerar, bygger, förvaltar och utvecklar stadens gator och offentliga rum för bästa rörlighet och framkomlighet. En viktig del i vårt uppdrag är att ha en kontinuerlig och öppen dialog med boende, besökare och näringsliv.
Trafikkontoret har drygt 230 anställda och vi driver just nu ett omfattande arbete med att utveckla vår verksamhet.

ARBETSUPPGIFTER
Just nu händer det mer än någonsin på trafikkontoret på grund av de stora infrastruktursatsningar som görs i Göteborg!
Som avdelningsadministratör befinner du dig mitt i smeten och har en central roll i verksamheten tillsammans med övriga engagerade medarbetare. Tjänsten är placerad på avdelningen Investering och exploatering med ca 35 medarbetare.
Arbetsuppgifterna innebär bland annat att du planerar och bokar möten, konferenser och resor samt deltar och dokumenterar vid olika möten. Du hanterar fakturor och stödjer avdelnings-, enhetschefer och medarbetare i arbetet med vårt personal- och lönesystem Personec. Vidare administrerar du ärenden till trafiknämnden. Du kommer även att arbeta en del med administration kopplat till avdelningens olika projekt. Det gör du tillsammans med avdelningens två projektadministratörer.

På trafikkontoret finns ytterligare tre avdelningsadministratörer som träffas regelbundet och som arbetar tillsammans i vissa frågor.

KVALIFIKATIONER
Du har minst två års erfarenhet från liknande administrativt arbete och har administrativ utbildning på gymnasienivå.
Du är van att jobba i olika it-stöd som lönesystem, projektsystem och ekonomisystem.
Som person är du serviceinriktad och lyhörd. Det är viktigt för oss att du trivs i en roll som förutsätter att du är självgående och tycker om att ta egna initiativ i arbetet. Vi vill att du är en duktig organisatör som är bra på och trivs med att samarbeta med många olika människor.
Vi ser det som självklart att du är intresserad av samhällsbyggnadsområdet.

Vi vill att trafikkontoret ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet.


ÖVRIGT
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings-, kandidatsöknings- och rekryteringsföretag samt försäljning av ytterligare annonser.

Kontaktpersoner på detta företaget

Projektchef Karin Holmström
031-368 17 88
Enhetschef Noel Alldritt
031-368 26 13
Kommunikationschef Eva Rhodin
031-368 25 22
Marknadskommunikatör Eva Rhodin
031-368 25 22
HR-chef Eva Jansson
031-368 25 11
Enhetschef Karin Björklind
031-368 26 44
Enhetschef Marja-Leena Uitto Adolfsson
031-368 24 17
Enhetschef Karin Lundskog
031-368 25 90
enhetschef Bengt Gillholm
031-368 25 45
avdelningschef Susanne Hultgren
031-368 26 85

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Göteborgs stad., Trafikkontoret
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse.
  • Publicerat: 13 september 2016

Besöksadress

Köpmansgatan 20
None

Postadress

Box 2403
Göteborg, 40316

Liknande jobb


28 augusti 2023

Chefssekreterare sjukhusledningen

Chefssekreterare sjukhusledningen

22 augusti 2023

Chefsassistent

Chefsassistent

21 augusti 2023