Chefssekreterare

Chefssekreterare

Arbetsbeskrivning

Högskolekansliet har till uppgift att stödja högskolans ledning och övriga organisation med konsultativ rådgivning, utredningar, utvecklingsarbete och koordinering inom en rad olika funktionsområden.

Högskolekansliet ansvarar även för att tillhandahålla en kvalificerad stödfunktion till rektor, dekaner och övrig ledning och sköter även diarieföring och arkivering. Högskolekansliet har elva medarbetare. 

Nu utökar vi högskolekansliet med en koordinerande chefssekreterare riktad direkt mot högskolans högskoledirektör. Högskoledirektören är ytterst ansvarig för det högskolegemensamma stödet (HGS) som hanterar frågor såsom kommunikation, ekonomi, HR, studentstöd, IT, fastighetsservice, bibliotek och högskolepedagogik. Vi söker nu dig som liksom vi motiveras av att koordinera administrativt arbete på ett effektivt sätt, med god kvalitet och hög servicenivå.  

 

Arbetsuppgifter
Arbetet som chefssekreterare handlar om att stödja högskoledirektören i koordineringen av arbetet med att bereda och utveckla lärosätets verksamhet för framtiden. Din roll bidrar, genom att effektivisera våra administrativa processer, till att höja kvalitetsnivån på HGS.   

Arbetet är varierat och du utgör ett administrativt och koordinerande ledningsstöd till högskoledirektören genom att fördela och bevaka olika ärenden och uppdrag inom organisationen.  Du stödjer högskoledirektörens arbete i stödverksamhetens ledningsgrupp. Arbetet i ledningsgruppen består bland annat av planering av ledningsgruppsmötena, upprättande och handläggning av högskoldirektörens beslut, skriva minnesanteckningar och föra protokoll.

Du koordinerar högskoledirektörens arbetsuppgifter och underlättar vardagen genom att följa upp planer och aktiviteter samt hanterar högskoledirektörens kalender. Du förbereder och bokar möten och resor och uppdatera digitala kommunikationsytor.  Du söker och samlar in data såväl i interna som externa frågor som du sammanställer och bereder.  Dina samarbetsytor är fakultetssekreterare, rektorssekreterare och högskolesekreterare/registrator, utredare och verksamhetscontroller.

 

Behörighet och kvalifikationer
Vi söker dig som har utbildning på gymnasienivå med ekonomisk inriktning eller motsvarande såsom juridik, administration, samhällskunskap. Vi ser det som meriterande om du har högskoleutbildning, alternativt eftergymnasial utbildning inriktning ekonomi eller motsvarande såsom förvaltningskunskap, juridik, organisation. Du har erfarenhet av motsvarande koordinerande och administrativa arbetsuppgifter. Meriterande är om du har erfarenhet av motsvarande arbetsuppgifter inom offentlig verksamhet. 

Officepaketet hanterar du naturligtvis och du har en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på såväl svenska som engelska. Vidare har du god förmåga till inläsning samt förmåga att skriftligt och muntligt sammanfatta och analysera texter på en övergripande nivå. B-körkort är ett krav då det kan förekomma transportärenden. 

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Vi söker vi dig med en utpräglad servicekänsla som relaterar till andra på ett lyhört sätt och värderar ett gott samarbete. För att lyckas i arbetet ska du ha ett strukturerat arbetssätt och du får dina arbetsuppgifter utförda självständigt på utsatt tid. Du kan anpassa sättet du förmedlar budskap till mottagaren och du har samtidigt integritet, vilket innebär att du har väl grundade värderingar i ett etiskt perspektiv. Arbetet kräver vidare att du är flexibel och kan ta dig an komplexa frågeställningar med ett lösningsinriktat förhållningssätt. 

 

Övrigt
Vi tillämpar vanligtvis provanställning. Placering är i Kristianstad på vårt vackra campus med goda bussförbindelser och parkeringsmöjligheter. 

 

Ansökan
Välkommen med din ansökan tillsammans med CV och personligt brev. Betyg och intyg som styrker det du har uppgivit i ansökan tar du med dig vid en eventuell intervju.

Sista ansökningsdag är 2022-10-23

Har du frågor om hur du gör din ansökan kontakta systemets support på 0520-58 00 50 eller via supportrutan.


 


Arbetsplats Högskolan Kristianstad

Högskolan Kristianstad är en av Sveriges mest sökta högskolor med några av landets mest attraktiva utbildningar. En liten men samtidigt stor högskola samlad på ett vackert campus. Vi är stolta över våra 500 anställda och 14 000 studenter med den mångfald de representerar. Närhet, öppenhet, jämställdhet och respekt är våra ledord och genomsyrar alla våra 50 program och 270 fristående kurser. Med ett stort utbud på distans är vi långt fram i utvecklingen av distanspedagogik. Forskningen som bedrivs hos oss är driven av samhällsutmaningar, praktiknära och integrerad med våra undervisningsområden. Som arbetsgivare vill vi vara en attraktiv arbetsplats där alla kan göra skillnad. Högskolan Kristianstad eftersträvar en jämn könsfördelning och mångfald.


 


Till annonsförsäljare och rekryteringsföretag: Vi undanber oss vänligen direktkontakt med rekryteringsföretag och försäljare av ytterligare jobbannonser.

Kontaktpersoner på detta företaget

Anders Håkansson, Saco/Sulf
044-20 30 58
Odd Skyllberg, OFR/S, Lärarförbundet
044-13 48 88
Marie Lindblom, OFR/S, ST
044-20 32 02
Thomas Achen, förvaltningschef
044-20 30 11
Carina Andersson, personalstrateg
044-20 30 28
Torben Olsson, avdelningschef och affärsutvecklare
044-20 80 07
Matts Behrens, IT-chef
044-20 30 61
Anders Håkansson, Saco-S
044-20 30 58
Ingvar Holm, avdelningschef
044-20 34 01
Annica Göth, chef Avdelningen för studentservice
044-20 85 02

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Högskolan Kristianstad
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 oktober 2022
  • Ansök senast: 23 oktober 2022

Besöksadress

291 39 Elmetorpsv. 15
None

Postadress

Elmetorpsv. 15
Kristianstad, 29139

Liknande jobb


Assisterande Fleet Manager

Assisterande Fleet Manager

28 november 2024