OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
verksamhetsområde internmedicin
Verksamhetsområde Internmedicin, med cirka 550 medarbetare, söker en verksamhetschefssekreterare med stort intresse för kommunikation, administrativt arbete och utveckling, ett strukturerat arbetssätt och viljan att hjälpa till där det behövs.
Är du den som vill vara spindeln i nätet, både vad gäller information och administration? Då är detta kanske nästa jobb för dig!
Södersjukhuset – ett akutsjukhus mitt i Stockholm, är hela livets sjukhus där vi med hög kompetens och bra samarbete strävar efter att vara Sveriges ledande akutsjukhus. På Södersjukhuset bedrivs även en omfattande klinisk forskning och utbildning. För oss är det viktigt att kombinera det stora sjukhusets möjligheter med den nära, personliga patientkontakten och se till att leva upp till våra ledord: ”för patienten - med patienten”.
Arbetsuppgifter:
Rollen som chefssekreterare innebär en delad tjänst där du halva din tid arbetar med administrativt stöd och service till verksamhetschefen. I uppdraget ingår även att organisera möten, skicka kallelser, föra protokoll och att bistå med viss personalrapportering, fakturering samt att hjälpa till med att skriva journaler när det finns tid och möjlighet.
Den andra halvan av tjänsten består i att du fungerar som verksamhetsområdets kommunikatör. Du ansvarar för att informera och kommunicera ut viktig information och nyheter inom verksamhetsområdet, skapar presentationsmaterial och står för marknadsföringen av klinikens projekt. Du skriver texter till intranätet och ser till att viktiga frågor, från lednings- och samverkansgrupp kommuniceras på ett snyggt, lättfattligt och engagerande sätt till samtliga medarbetare inom Internmedicin.
Som chefssekreterare ingår du i klinikens stab som är direkt underställd verksamhetschefen och du kommer att ha ett nära samarbete med stabsgruppen och våra linjechefer.
Du ska vara en naturlig kontaktperson internt för linjechefer och medarbetare och externt för den som vill komma i kontakt med verksamhetschefen/ linjechefer.
Arbetet förutsätter hög grad av tillgänglighet och servicekänsla samt att i förekommande fall arbeta i ett högt tempo.
Kvalifikationer:
• Utbildning som läkarsekreterare/medicinsk sekreterare eller motsvarande som bedöms likvärdig.
• Erfarenhet av kvalificerade administrativa arbetsuppgifter.
• Dokumenterat mycket god förmåga att utrycka dig i tal och skrift, med stort intresse för att skriva.
• Erfarenhet av att skapa presentationer, informera och kommunicera på olika nivåer och genom olika kanaler
• Goda kunskaper engelska.
• Goda kunskaper i Microsoft Office
Arbete på akutsjukhus, erfarenhet av ”TakeCare” och utbildning inom kommunikation är meriterande.
Personliga egenskaper:
• Du har lätt för att samarbeta med människor inom olika yrkesområden och på olika nivåer i en organisation.
• Du trivs med att ha många externa och interna kontakter.
• Ditt arbetssätt är strukturerat och proaktivt, du ligger steget före och planering är en av dina styrkor.
• Som person är du flexibel och prestigelös och är beredd att hjälpa till där det behövs.
• Du har ett brinnande intresse för kommunikation och det skrivna ordet och tycker att det är roligt och utvecklande att skriva.
• Du trivs med självständigt arbete och är van att ha helhetsansvar som innebär at ta initiativ och hitta lösningar.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga genskaper.
Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök här”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte.