Chefssekreterare, Regionservice

Chefssekreterare, Regionservice

Arbetsbeskrivning

Region Värmland är till för att alla i Värmland ska må bra och för att vår region ska vara attraktiv och konkurrenskraftig. Vi är cirka 8000 medarbetare som arbetar med hälso- och sjukvård, tandvård, regional utveckling och kollektivtrafik.

"Värdeskapande tjänster tillsammans".
Regionservice ska tillgodose behovet av servicetjänster samt agera som ett strategiskt stöd inom de fyra tjänsteområdena lokalvård-, kost-, logistik- samt kundservice. Våra servicetjänster ska levereras med hög effektivitet och kvalitet, antingen i egen regi eller som köpt tjänst.  Vårt övergripande mål är att skapa mervärde genom god samverkan både internt inom regionen och externt med samarbetspartners. Vi stödjer och underlättar för regionens verksamheter genom att uppfylla vår verksamhetsidé och därigenom uppdraget. Utifrån en gemensam bild av det önskvärda läget strävar vi efter effektivitet och hållbarhet i alla led.  


Chefssekreterare, Regionservice

Arbetsuppgifter

Vi vill utveckla vår administration och förnya våra arbetssätt. Vill du delta i vårt förändringsarbete och utveckla oss framåt? Trivs du i en bred roll med många kontaktytor? Då kan det vara dig vi söker!
Uppdraget är primärt att ge områdeschefen stöd inom det administrativa arbetsområdet, du kommer att vara direkt underställd områdeschefen. Du kommer att ingå i vår ledningsgrupp, som består av områdeschef, driftchef, enhetschefer i samverkan med stödfunktioner. Där du har möjlighet att vara med och påverka framtidens serviceverksamhet. Som administratör är du insatt i våra interna och externa flöden och ser förändringar som leder till smartare arbetssätt och processer. Du kommer att fungera som samordnare inom området administration, där du kommer att ha en övergripande roll. 
Dina arbetsuppgifter kan bland annat bestå av att koordinera och planera ledningsmöten och ansvara för struktur och administration, handlägga frågor eller beslut från chefsgrupp/strategiskledningsgrupp för att säkerställa att processen hanteras vidare, samordna och förbereda underlag och presentationer. Dina uppdrag kommer bl. a att utgå från vår verksamhetsplan, där du kommer att driva och förvalta olika administrativa serviceuppdrag ex dokumenthantering, vara sakkunnig i regionens dokumenthanteringssystem, göra flödesbeskrivningar, uppföljning av statistik. 
. Att vara områdeschefen och ledningsgruppen behjälplig med utskrifter av skrivelser, utformning av presentationer, rapportskrivningar som till exempel vid verksamhetsuppföljning. 
. Mötessekreterare vid förekommande möten såsom ledningsmöten, facklig samverkan.
. Förbereda och skicka ut kallelser/dagordning, eventuella förhandlingsunderlag/bilagor, boka lokaler, skriva minnesanteckningar/protokoll och hantera efterarbete. 
. Ansvara för verksamhetens diarieföring. 
. Förvaltare och webbredaktör för verksamhetens ledningssystem på intranätet. 
. Ansvara för verksamhetens LiV-katalog tillsammans med utsedd personal i verksamheten. 
. Administrativ samordnare vid planering av konferenser, informationsdagar etc. 

Övrig information

Inför eventuell anställning kan vi komma att be dig som sökande att lämna ett utdrag ur polisens belastningsregister.

Kvalifikationer

Du har en relevant akademisk utbildning, exempelvis utbildning inom kommunikation/information. Du har god kompetens gällande process-, kvalitets- och utvecklingsarbete, gärna inom servicetjänster. Förutom adekvat utbildning bör du ha mycket god kunskap om IT-system och en fördjupad kunskap i Officeprogrammen och det är önskvärt om du har erfarenhet från dokument- och ärendehanteringssystem. Du ska ha en förmåga att sätta dig in i nya verksamheter, ha ett starkt resultatfokus samt ha fokus på kund- och kvalitet. Du arbetar lösningsfokuserad, initiativrik och har förmåga att prioritera och planera ditt arbete. 
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och hög social kompetens liksom en god förmåga till samverkan med olika intressenter för att nå uppsatta mål.
Välkommen med din ansökan, vi kommer att hålla intervjuer löpande.

Ansökan

Inför rekryteringsarbetet har Region Värmland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Läs mer här

Här berättar några av våra medarbetare om sitt yrke och sina arbetsplatser.

https://www.regionvarmland.se/jobb-utbildning-och-forskning/Jobba-hos-oss/vara-medarbetare/

Facklig företrädare för Vision och SACO nås via växeln 010-831 50 00

Kontaktpersoner på detta företaget

Verksamhetschef Kulturcentrum Nina Höjdefors
054-701 10 50
Facklig företrädare DIK Per Söderling
054-701 10 42
Facklig företrädare Vision Anna Knutsson
054-7011036
Kommunikationschef Hedvig Bergenheim
054-701 10 19
HR-specialist Karin Carlsson
054-701 10 08
Analytiker Bo-Josef Eriksson
054-701 10 46
Rekryterare Qtym John Johansson
054-14 18 00
Rekryterare Qtym Sara Magnusson
054-14 18 06
Strateg Yvonne Lennemyr
054-7011043
Kulturchef Ulf Nordström
054-701 10 33

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Region Värmland
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 september 2021
  • Ansök senast: 26 september 2021

Besöksadress

Lagergrens gata 2 65115 Karlstad
None

Postadress

None
Karlstad, 65115

Liknande jobb


Erfaren sekreterare/assistent

Erfaren sekreterare/assistent

19 oktober 2021

Chefssekreterare till Verksamhetsområde Specialpedagogiskt stöd

19 oktober 2021

Ledningsstöd

Ledningsstöd

19 oktober 2021

18 oktober 2021