Customs Process Administrator, Strömstad

Customs Process Administrator, Strömstad

Arbetsbeskrivning

Facilitating Trade for Sustainable Growth!


If you enjoy working in an international environment with passionate and highly competent colleagues and want to make an impact within a dynamic organisation, then Maersk Customs Services (fd. KGH) is a good match for you.


Vi söker fler handläggare till vårt kontor i Strömstad
Vi söker flera handläggare, Customs Process Administrators, till vårt kontor i Strömstad.
En Customs Process Administratör (CPA) ansvarar inom sitt team för att samordna och organisera hela utbudet av tulltjänster, till exempel insamling av relevanta dokument, skriva tulldeklarationer, fram till att varorna är tull-klarerade.
Tillsammans med dina kollegor jobbar du med att förstå och utföra tullklarering och att erbjuda lösningar utefter våra kunders behov. Du kommer att ingå i ett glatt och kunnigt team, som arbetar nära varandra och utbyter kunskap och expertis dagligen.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir att:
• Administrera tulldeklarationer
• Tolka regelverk
• Klassificera varor
• Ha en god dialog med kunder, Tullverket och andra myndigheter
Som anställd hos oss blir du en del i ett internationellt företag som erbjuder ett stimulerande arbete med ett positivt arbetsklimat.
Vi söker dig som vill ha ett varierande och utvecklande jobb. Är serviceinriktad med förmåga att lösa kundens uppdrag på ett snabbt, noggrant och trevligt sätt.
Vi söker dig som har:
• Erfarenhet från branschen eller annan arbetslivserfarenhet samt godkänd gymnasieutbildning
• Positiv inställning och förmåga att skapa goda kundrelationer
• Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
• Hög servicekänsla och är lösningsorienterad
• Lätt för att jobba i team, men också med god förmåga att jobba självständigt
Du kommer till en arbetsplats med trevliga arbetskamrater. Vi erbjuder intern upplärning och goda möjligheter att utvecklas inom internationellhandel.
Det vore kul att ha dig i vårt team – välkommen med din ansökan!


We do not discriminate on the basis of age, ancestry, national or ethnic origin, race, sex, gender identity or expression, sexual orientation, marital status, parental or caring status, religion or belief, physical or mental disability, long term health condition, pregnancy or parental leave, protected veteran status, or any other classification protected by applicable law. We actively work to address systemic bias and support representation. We therefore encourage all to apply and let us know if you require any reasonable adjustments to be made for your recruitment process. For more information on what an inclusive environment means to Maersk please visit the diversity page on our careers website.

Kontaktpersoner på detta företaget

Cluster Manager Christian Juul-Nyholm

Operations Manager Maria Sturgis

Equipment Manager, Scandinavia Rune Martensen
+46 733 710014
Manager, Accounting & Reporting Jenny Haraldsson
+46 733 710045
Customer Service Manager Anna Borglin
+46 733 7100
Sales Support Manager Sandra Corneliusson
+46 733 710011
General Manager, Sales Sweden Joakim Palm
+46733710040
Manager, Customer Experience Petra Bernander
+46317511605 +46733710005
Manager, Safmarine Scandinavia Christian Engdahl
+46733710009
Manager Customer Service Pernilla Falkendal
+46 733 710041

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Maersk Sverige AB GÖTEBORG
  • 5 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 november 2023
  • Ansök senast: 17 december 2023

Besöksadress

Mölndalsvägen 24, 3tr
Göteborg

Postadress

Box 1115
GÖTEBORG, 40523

Liknande jobb


Customs Process Administrator

Customs Process Administrator

28 mars 2024

22 mars 2024

Sommarvikarie, Håby

Sommarvikarie, Håby

27 februari 2024

Customs Process Administrator, Strömstad

Customs Process Administrator, Strömstad

5 mars 2024