Ekonom till Vård- och omsorgsförvaltningens ekonomienhet

Ekonom till Vård- och omsorgsförvaltningens ekonomienhet

Arbetsbeskrivning

Vi på ekonomienheten behöver förstärkning! Vi söker dig som vill arbeta konsultativt i ekonomiska frågor mot våra verksamhets- och enhetschefer inom Västerås stads Vård- och Omsorgsförvaltning.

Vård- och omsorgsförvaltningen är den kommunala utförararen för verksamheter inom äldreomsorg och verksamheter för personer med funktionsnedsättning. Vi är totalt cirka 3300 medarbetare och tillsammans leds vi av vår vision: alltid bästa möjliga möte. Denna tjänst är placerad på ekonomienheten och här är vi tio personer som alltid strävar efter att stötta och hjälpa varandra. . Vi är ett glatt gäng som tycker det är viktigt med en trivsam arbetsplats där vi inkluderar, inspirerar och lyfter varandra varje dag! Tillsammans arbetar vi för en effektiv ekonomisk styrning och ansvarar för uppföljning och ekonomisk planering tillsammans med organisationens övriga delar.

Västerås stad är en trygg arbetsgivare där du har möjlighet att utvecklas och utmanas i din yrkesroll. Vill du läsa mer om förvaltningen? Gå in på vår hemsida: www.vasteras.se/vardochomsorg

ARBETSUPPGIFTER
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är budgetering, resultatuppföljning och prognostisering av förvaltningens verksamheter. Du arbetar nära verksamheten för att stödja dem i att värdera och få fram bra beslutsunderlag för att driva verksamheten på bästa sätt. Du informerar i större och mindre grupper och utbildar om rutiner, mål och resultat till verksamhets- och enhetschefer. Du arbetar utifrån ett kommunperspektiv och kan ge stöd och vägleda verksamheterna inom ditt sakområde. I arbetsuppgifterna ingår också att arbeta med upphandling, kalkyler, analyser samt utveckling av ekonomiprocesser och verktyg. Du ingår i ett team med andra ekonomer och controllers.

KVALIFIKATIONER
Du som söker har en högskoleutbildning inom ekonomi och har även goda kunskaper i Excel och ekonomisystem. Vi arbetar idag i ekonomisystemet Raindance och ledningssystemet Hypergene, har du tidigare arbetat i dessa så ser vi det som ett plus. Det är viktigt att du har kunskap i och erfarenhet av redovisning, ekonomisk analys och bokslut. Lika så resultatuppföljning och prognosarbete. Tidigare erfarenhet av ekonomiarbete inom offentlig förvaltning är meriterande. För att trivas hos oss är det viktigt att du har ett intresse för verksamheterna och dess utveckling. Du gillar och har gärna tidigare arbetat i en konsultativ roll och är därmed mån om att leverera lösningar på eventuella problem.

Förutom goda ekonomiska kunskaper värderar vi personliga egenskaper högt. Det är viktigt att du tycker om att samarbeta men du har också förmåga att själv strukturera, prioritera och driva ditt arbete framåt. Du arbetar konsultativt mot chefer vilket ställer krav på att du kommunicerar på ett tydligt sätt, har förmågan att anpassa din kommunikation samt att du är lugn och uppmärksam i ditt bemötande. Du tycker om att nysta i och lösa problem och du arbetar gärna mot mål och resultat. Givetvis vill du fortsätta bidra till en arbetsplats där vi alltid jobbar för bästa möjliga möte!

Låter detta som en tjänst för dig? Varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Välkommen till Västerås stad - Västmanlands största arbetsgivare. Vi är 11 000 kollegor som tillsammans får en hel stad att fungera. Vi vet att det är i våra möten vi kan göra skillnad, oavsett om det är i våra verksamheter eller digitalt. Därför är vår värdegrund Alltid bästa möjliga möte en viktig del i vårt uppdrag. För att få en stolt och välfungerande stad och nå vår vision om staden utan gränser vill vi också att våra medarbetare ska spegla mångfalden i samhället.

Läs mer om möjligheter, karriärvägar och om vårt erbjudande här:
https://www.vasteras.se/jobbochkarriär

I samband med intervju behöver du styrka ditt medborgarskap. Det kan du göra med pass alternativt personbevis tillsammans med ID-handling. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du uppvisa att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen

Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.

Kontaktpersoner på detta företaget

Bemanningsenheten reception

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Vård- och omsorgsförvaltningen
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 mars 2023
  • Ansök senast: 24 mars 2023

Besöksadress

Storgatan 2
Heby

Postadress

Heby kommun
Heby, 74488

Liknande jobb


13 maj 2024

13 maj 2024