OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kommunenheten, Avdelningen för offentlig förvaltning, Finansdepartementet
Är du en noggrann och utåtriktad person som tycker om att ge god service? Då kan vi erbjuda ett stimulerande arbete i en händelserik miljö. Som medarbetare på kommunenheten får du hantera spännande frågor i en verksamhet som bistår den politiska ledningen.
Din arbetsdag. Sveriges morgondag.
Som assistent hos oss säkerställer du effektiva administrativa rutiner och stöttar löpande enhetschefen och kollegorna på enheten i administrativa uppgifter såsom ärendehantering, remisshantering, fakturahantering, reseadministration och administration kring ramavtal och avrop/upphandlingar. Det ingår i rollen att vara behjälplig med förberedelser inför möten och konferenser och tillsammans med avdelningens övriga assistenter ge administrativt stöd i samband med avdelningens beredningar. Det kan också ingå i arbetsuppgifterna att ta fram presentationsmaterial och ge administrativt stöd vid färdigställandet av propositioner och skrivelser till riksdagen. Du kommer att arbeta självständigt och tillsammans med kollegor, både på enheten och på avdelningen, som sammanlagt består av fem sakenheter.
Läs mer om vår verksamhet på www.regeringen.se
Din bakgrund
Du har gymnasieutbildning och i närtid minst tre års erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete i en assistentroll. Tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, gärna inom Regeringskansliet eller annan myndighet, är meriterande. Du uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska. Du uttrycker dig också väl muntligen på engelska. Du är intresserad av att arbeta med it-lösningar, digitala möten och att effektivisera dokumenthantering med digitala hjälpmedel. Du behärskar Officepaketets olika delar, såsom Word, Excel och PowerPoint mycket väl.
Dina egenskaper
Du är ansvarstagande, serviceinriktad och noggrann samt lyhörd för verksamhetens behov. Du är van att ta egna initiativ och klarar av att tidvis arbeta under hög tidspress. Du har ett flexibelt förhållningssätt och god samarbetsförmåga. Du agerar med gott omdöme och med integritet. Du har öga både för detaljer och för helheten. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Övrigt
Anställningen är tillsvidare. Finansdepartementet tillämpar provanställning. Tillträde snarast. En säkerhetsprövning kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas.
Är du intresserad?
Vill du veta mer om jobbet och vad vi erbjuder, kontakta tf enhetschef Torkel Winbladh på 08-405 82 19. Du är också välkommen att kontakta personalspecialist Jakob Petruson på 08-405 19 58. Fackliga kontaktpersoner är Peter Österberg för Saco och Lotta Nordqvist för ST. Du når dem via Regeringskansliets växel, 08-405 10 00. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 3 juni 2020.
Regeringskansliets uppdrag är att stödja regeringen i dess arbete med att styra Sverige och förverkliga sin politik. Här arbetar 4 700 personer, varav 600 utomlands. Finansdepartementet, som är ett av elva departement, ansvarar för finanspolitiken och frågor som rör finansmarknad, internationellt ekonomiskt samarbete, förvaltningspolitik, län, kommuner och regioner, prognoser och nyckeltal, skatter, spelfrågor, konsumentfrågor samt statens budget.
Kontaktpersoner på detta företaget
Tomas Engholm, Enhetschef
08-405 49 32
Bengt Gunnar Herrström, Saco
08-405 54 82
Per Anders Widell, ST
08-405 24 79
Ulrica Gradin, Enhetschef
08-405 27 33
Annika Elmgart, Bitr. Enhetschef
08-405 2511
Bonde Svedberg, Personalhandläggare
08-405 45 60
Anita Engvoll, ST-RK
08-405 10 00
Carl van Duin, OF
08-405 10 00
Thomas Eneström, Saco-Fö
08-405 3967
Eva Corp, Kommunikationschef
08-405 50 35