Enhetschef Nämndstöd på Kansli- och informationsförvaltningsavdelningen

Enhetschef Nämndstöd på Kansli- och informationsförvaltningsavdelningen

Arbetsbeskrivning

Vill du bidra till en god service och enklare vardag för örebroarna och samtidigt ha ett stimulerande, utmanande och utvecklande jobb?

Var med och gör skillnad!
Vi söker en chef för Nämndstöd inom Kansli- och informationsförvaltningsavdelningen.

Om tjänsten

Tjänsten som enhetschef för Nämndstöd är placerad inom Kommunstyrelseförvaltningen, Kansli- och informationsförvaltningsavdelningen. Avdelningen består av sammanlagt ca 70 medarbetare och är indelad i sex chefsområden, Nämndstöd, Dokumentstyrning och registratur, Juridik, Informationsförvaltning och arkiv, Överförmyndare samt Kontorsservice.

Du ansvarar, tillsammans med dina medarbetare, för att samordna och kvalitetssäkra Örebro kommuns nämndprocesser. Stödet till samtliga nämnder och tjänstemottagare är proaktivt med en hög grad av kvalitet och effektivitet. Nämndstöd bistår med sin kompetens inom organisationen och erbjuder utbildning och expertstöd inom ramen för enhetens uppdrag.

 I rollen som enhetschef kommer du att ha ett chefsansvar för ca 20 engagerade medarbetare; kommunsekreterare, nämndsekreterare och generalisthandläggare. Det krävs ett nära samarbete med dina chefskollegor inom avdelningen, men också inom hela förvaltningen, för att bibehålla och utveckla gemensamma rutiner och arbetssätt och leverera enligt enhetens, avdelningens och hela förvaltningens uppdrag och mål.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

• personal-, ekonomi- och verksamhetsansvar
• driva, utveckla och följa upp verksamheten mot uppsatta mål
• genom ett nära ledarskap leder och stödjer du medarbetare och säkerställer behovet av kompetensutveckling för att klara det utvecklingsbehov som finns inom verksamheten
• ansvarar för kontinuerlig omvärldsbevakning inom området
• samverkar med fackliga organisationer och andra interna och externa parter

Kompetenskrav

• akademisk examen med inriktning mot offentlig förvaltning, statskunskap, juridik eller annan inriktning som arbetsgivaren bedömer likvärdig
• erfarenhet av personal-, ekonomi- och verksamhetsansvar
• erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation
• erfarenhet av att driva förändrings- och utvecklingsarbete med framgångsrikt resultat

Som person är du relationsskapande och har en god samarbetsförmåga. Du är en engagerad och tydlig ledare som månar om att utveckla verksamheten och coacha dina medarbetare.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Övrigt meriterande

• kunskap inom verksamhetsområdet

Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning

Sysselsättningsgrad: 100%

Tillträde: enligt överenskommelse

Antal tjänster: 1

Om arbetsplatsen
Kansli- och informationsförvaltningsavdelningen erbjuder stöd med administration, ärendehantering, utredningsarbeten och juridik. Vi biträder Kommunstyrelsen, nämnder, förvaltningar och kommunala bolag med juridisk rådgivning och agerar ombud för kommunen i domstol. Informationsförvaltning och arkiv säkerställer att allmänna handlingar hanteras korrekt. Vi är en del av Kommunstyrelseförvaltningen vars uppdrag är att följa upp och utveckla kommunen samt erbjuda ett effektivt stöd till alla nämnder och verksamheter.

Övrig information
Hos oss jobbar cirka 500 chefer. Det gör att du aldrig behöver känna dig ensam i din roll. Här blir du del av en helhet och får ta del av en kollegial gemenskap, i vardagen men också via utbildningar med mera. 

Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på www.orebro.se/jobb.

Ansökan
Sista ansökningsdag är 14 november.

Välkommen med din ansökan!



Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Kontaktpersoner på detta företaget

Peter Örbring, Enhetschef
   019- 21 38 74
Kerstin Awad, Distriktsköterska
   019-21 49 44
Eva Cading, Enhetschef Barn och familj
   019-21 27 11
Ann-Sofie Vennerstrand, Rektor
   019-21 20 52
Emelie Rådström Sipinen, Enhetschef
   019-21 25 35
Peter Thermaenius, Rektor
   070-631 44 90
Mona Hansen, Förskolechef
   019-21 40 84
Johanna Gancarz, Utvecklingsledare
   019-21 32 23
Mona Öhrn, Kontorschef
   076-551 39 76
Anna Lorinius, Rektor
   019-21 49 67

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Örebro Kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 oktober 2022
  • Ansök senast: 14 november 2022

Besöksadress

12345 12345 Örebro
None

Postadress

Box 30000
Örebro, 70135

Liknande jobb


Enhetschef/Utvecklingsledare inom digitalisering

3 juni 2024

3 juni 2024