Executive Assistant till Getinge Critical Care

Arbetsbeskrivning

Vi söker dig som vill axla en nyckelroll som Executive Assistant på Getinge Critical Care i Solna. Getinge är en global leverantör av innovativa lösningar för operationssalar, intensivvårdsenheter, sterilcentraler samt företag och institutioner inom Life Science-området. Getinge har över 10 000 medarbetare och bedriver verksamhet i fler än 40 länder.

Getinge erbjuder dig en fantastisk möjlighet att arbeta i en global miljö med världsledande teknik och tjänster. Du kommer att arbeta tätt tillsammans med en modern ledare som tror på kraften i starka team. Du kommer att kunna arbeta i ett företag med en öppen miljö, där din input är högt värderad och uppskattad. Din chef är dedikerad till att stödja dig i din framtida utveckling, vilket ger dig verktygen för att växa och lyckas.

Hur ser en vanlig dag ut?

I rollen som Executive Assistant kommer din huvuduppgift vara att supportera, prioritera och organisera alla aktiviteter för Vice President inom affärsområdet Critical Care. Du kommer även att ingå i Critical Cares ledningsgrupp som består av 11 medlemmar och du har den viktiga uppgiften att ansvara för hela årshjulet kring ledningsgruppen. Du ansvarar också för att ledningsgruppens interna kommunikationsplan utvecklas och genomförs. Här är ingen dag den andra lik och Getinge erbjuder ett omväxlande arbete där vi vill att du gör din röst hörd, ställer frågor och ger insikter där andra kan ha missat något. På Getinge får du möjlighet att delta i många olika projekt och du fungerar som ett bollplank till VP och resten av ledningsgruppen.

Exempel på arbetsuppgifter och ansvarsområden som ingår i rollen:

·      Kalender- och mailhantering för VP

·      Ansvara - och planera för den årliga möteskalendern för ledningsgruppen

·      Delta på ledningsgrupps- och andra interna/externa möten där du assisterar för att säkerställa uppföljning och åtgärdsplaner

·      Ansvara för att samordna genomförandet av intern kommunikationsplan

·      Arrangera och genomföra både live- och digitala evenemang

·      Samordning av assistenter inom Critical Care i Solna & Feldkirchen

·      Dessutom har du möjlighet att styra och vara involverad i engångsprojekt och initiativ

·      Övrig administration som hantering av utlägg, kvitton och avtal




Vem söker vi?

Vi söker dig som har erfarenhet från en liknande roll under minst tre år, gärna från en global koncern. Vi ser att du har intresse och förståelse för intern kommunikation och gillar du att själv skriva så är det ett stort plus. Du är van att hantera konfidentiellt material och du kommunicerar obehindrat på både svenska och engelska. Vidare har du en god teknisk förmåga och har tidigare arbetat med olika digitala plattformar. Som person söker vi dig som självständig tar dig an uppgifter och som är en naturlig ledare. Du är den som kommer ihåg allt och där inget faller mellan stolarna. Du är pålitlig, nyfiken och van vid att arbeta proaktivt och du har förmågan att alltid ha ett helikopterperspektiv över verksamheten och dess årshjul.

För att vara framgångsrik i rollen behöver du ha en koordinerande och administrativ ådra och är van att driva och äga dina frågor. Du är strukturerad och detaljorienterad och har en förmåga att snabbt bygga nätverk/partnerskap i hela organisationen. Även om du inte vet hur en uppgift ska lösas så vet du alltid vem du ska fråga. Du vill alltid ligga steget före och på så sätt kunna underlätta för din omgivning. Ser du något som behöver fixas eller stödjas tvekar du inte att kliva in. Vidare har du en positiv attityd och bemöter alltid människor i din omgivning på ett professionellt och trevligt sätt, såväl kollegor som andra samarbetspartners.

Om Getinge

Getinge är en global leverantör av innovativa lösningar för operationssalar, intensivvårdsenheter, sterilcentraler samt företag och institutioner inom Life Science-området. Vi har över 10 000 medarbetare och bedriver verksamhet i fler än 40 länder. Getinge erbjuder dig en fantastisk möjlighet att arbeta i en global miljö med världsledande teknik och tjänster. Du kommer att arbeta tätt tillsammans med en modern ledare som tror på kraften i starka team. Du kommer att kunna arbeta i ett företag med en öppen miljö, där din input är högt värderad och uppskattad. Din chef är dedikerad till att stödja dig i din framtida utveckling, vilket ger dig verktygen för att växa och lyckas.

Nyfiken på att veta mer?

I den här rekryteringen samarbetar Getinge med The Pace/Wise Professionals. Har du frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Stephanie Grammenidis, stephanie.grammenidis@thepace.se. Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Vänta därför inte med att skicka in din ansökan.

Vi tar tyvärr inte emot ansökningarna via mail, utan du söker enkelt med ditt CV eller din LinkedIn-profil på www.wise.se och du får då svara på tre korta frågor. Om du går vidare i processen kommer du inom några dagar att få genomföra två arbetspsykologiska tester. Vi vill nämligen tidigt i processen samla in så mycket fakta som möjligt för att vi ska kunna göra den bästa matchningen. Som kandidat får du göra testerna tidigt i processen eftersom vi vill säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: The Pace
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 oktober 2022
  • Ansök senast: 10 november 2022

Besöksadress

Sveavägen 13
None

Postadress

Sveavägen 13
Stockholm, 10422

Liknande jobb


28 augusti 2023

Chefssekreterare sjukhusledningen

Chefssekreterare sjukhusledningen

22 augusti 2023

Chefsassistent

Chefsassistent

21 augusti 2023