Executive Assistant till KRY!

Arbetsbeskrivning

KRY gör det möjligt att träffa erfarna läkare och legitimerade psykologer via video, direkt i mobilen eller surfplattan. Genom digital teknik erbjuder KRY patienter från hela landet trygg vård på lika villkor under större delen av dygnet med endast några minuters väntetid. Bara i Norden har KRY hittills hjälpt över en halv miljon patienter. Med huvudkontor i Stockholm, där resan en gång började, är KRY numera verksamt i flera europeiska länder och har ytterligare expansion på agendan. KRY visar vägen mot framtidens hälso- och sjukvård med medarbetare som är dedikerade uppdraget att genom innovation, samarbete och engagemang förbättra världens hälsa – en patient i taget.

Är du på jakt efter ett omväxlande och proaktivt arbete där du ständigt får möjlighet att skapa förutsättningarna för en effektiv vardag? Är du en skicklig problemlösare med en exeptionell förmåga att få koordinering och logistik att gå ihop? Vill du ta chansen att arbeta på ett modernt, framåtlutat och entreprenöriellt företag som befinner sig i framkant för sin bransch? Då är det kanske dig vi söker till den unika möjligheten som Executive Assistant till KRY!
 
 
Om rollen
 
I rollen som Executive Assistant ansvarar du för det administrativa stödet till KRYs Managing Director of Sweden. Det är en omväxlande roll i en fartfylld miljö där varje dag innebär nya möjligheter och många kontaktytor både internt och externt. Med ditt lösningsorienterade förhållningssätt, can-do-mentalitet och prioriteringsförmåga är du en nyckelperson i att säkerställa att logistik och vardagen flyter på!
 
Du kommer att ansvarar för att:
 
·         Stötta i dagliga uppgifter som kalenderhantering, resebokningar, möteslogistik, protokollförande och presentationsmaterial
·         Bistå i att optimera teameffektivitet genom att organisera möten, agendor, säkerställa deadlines, hantera interkommunikation, förbereda och planera events samt stötta i koordinering av konferenser
·         Hantera fakturor och attestesering
·         Bygga krossfunktionella samarbeten mellan avdelningar och team
·         Supportera HR mer personalrelaterade uppgifter såsom HR-administration, kultur och onboarding
·         Vid behov stötta andra ledande befattningshavare med EA-stöd och administration
 
Det här uppdraget är ett konsultuppdrag och du kommer att vara anställd som Executive Assistant av Novare Professionals.
 
 
Vem söker vi?
 
För att trivas i denna roll är du en skicklig problemlösare och en organisatorisk kraft med förmåga att hantera en komplex kalender. Du har därtill ett holistiskt perspektiv, goda projektledningskunskaper och naturligtivs exeptionella kommunikativa förmågor, inte minst när det gäller att bygga relationer mellan team och stakeholders.
 
Vi ser som krav att du har:
 
·         Minst två års erfarenhet av en liknande roll, företrädelsevis i en snabbrörlig start-up miljö
·         Flytande kunskaper i både svenska och engelska
 
Det är meriterande om du har:
 
·         Kunskaper i G-suite produktivitetsverktyg, Google Calendar, Google Docs, Google Sheets och Google Slides
 
Som person tror vi även att du är positiv, självgående, strukturerad och proaktiv med en hög personlig mognad och integritet. Du har även ett öga för detaljer och en god planeringsförmåga samtidigt som du är flexibel med en fallenhet att snabbt ställa om i en snabbrörlig miljö. Stor vikt kommer läggas vid dina personliga egenskaper.
 
 
Övrig information
 
Period: Augusti 2019 till April 2020
Omfattning: Heltid, 100%
Placering: Stockholm
 
Sök uppdraget genom att klicka på Ansök nedan, notera att vi ej tar emot ansökningar via mail utifrån GDPR. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen

Kontaktpersoner på detta företaget

Talent Manager Anna Liljegren

Talent Manager Anna Liljegren
0735148095
Talent Manager Anna Liljegren
0046735148095
Rekryterare Joakim Groth

Talent Manager Anna Liljegren
0046764291803
Rekryterare Joakim Groth
0735148095

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Novare Professionals Stockholm
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast
  • Heltid Visstid
  • Publicerat: 19 juli 2019

Besöksadress

Blasieholmsgatan 4B
None

Postadress

Blasieholmsgatan 4B
Stockholm, 11148

Liknande jobb


28 augusti 2023

Chefssekreterare sjukhusledningen

Chefssekreterare sjukhusledningen

22 augusti 2023

Chefsassistent

Chefsassistent

21 augusti 2023