OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Du vill något. Det vill vi med! Hos oss går vi från vilja till handling så här har du alla förutsättningar att påverka och få saker gjorda. Vi lyssnar, hjälps åt och jobbar för att dra åt samma håll. Här finns möjligheterna för dig som vill skapa, bygga, förändra, uppleva och utvecklas. Helsingborg är staden för dig som vill något.
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsmarknadsförvaltningen ansvarar för arbetsmarknadsfrågor, försörjningsstöd och vuxenutbildning i Helsingborgs stad. Vi har också samordningsansvaret för migration- och etableringsfrågor i Helsingborgs stad. Vi är cirka 400 medarbetare som arbetar för att invånarna ska kunna försörja sig själva, vara delaktiga i arbetslivet och ta ansvar för sin egen utveckling och försörjning.
Sedan den 1 januari 2017 har vi en helt ny processorganisation med invånaren som medskapare. Vi är just nu mitt i en förändringsresa där vi bygger vårt nya arbetssätt steg för steg. Det ställer stora krav på hela förvaltningen, inte minst på våra lokaler. Vi har en blogg om vårt förändringsarbete som riktar sig till våra medarbetare, du hittar den här: https://invanarprocessen.blogg.helsingborg.se/
Nu förstärker vi vårt team med en ny tjänst som fastighetsansvarig. Tjänsten är placerad i IT- och fastighetsenheten och rapporterar till enhetschef.
•Fastighetsansvarig innebärande ett samordningsansvar för förvaltningsövergripande service, dvs. vaktmästeri, lokalvård och säkerhetsfrågor.
•Vara kontaktperson gentemot vår hyresvärd, entreprenörer och andra externa samarbetspartners
•Planera underhåll, verksamhetsanpassningar och nyetablering av lokaler
•Ansvara för larm-, säkerhetsrutiner och brandskydd samt utbilda medarbetarna i detta
•Ansvara för fastighets- och säkerhetsrelaterade upphandlingar och avtal
•Ta fram och underhålla rutiner för fastighetsservice inom förvaltningen.
•Etablera kommunikationskanaler externt och internt inom förvaltningen
•Att koordinera serviceaktiviteter inom fastighetsbeståndet
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har lätt för att samarbeta och skapa kontakter.
Du är en person som lyssnar, kommunicerar och löser problem på ett konstruktivt sätt.
Du är självgående och driven d.v.s. tar ansvar för din uppgift och strukturerar själv ditt sätt att leda arbetsprocessen vidare.
Vi vill att du har adekvat eftergymnasial utbildning och några års erfarenhet av arbete som fastighetsansvarig.
Du är van att arbeta självständigt, men bidrar ändå till en stark grupptillhörighet och förstår att vi är varandras arbetsmiljö.
Då tempot tidvis är högt är viktiga egenskaper hos dig att du är engagerad, ser möjligheter, kan prioritera och har ett systematiskt arbetssätt. I uppdraget ingår en strategisk del som kräver analytisk förmåga.
Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du till Visma Recruit 0771-10 10 29.
Artiklar i detta ämnet
- Faran i fuktskadade hus
Kontaktpersoner på detta företaget
Enhetschef Lena Persson
042-10 65 78
Enhetschef Ingrid Olin-Månsson
042- 10 75 40
Servicesamordnare Pia Nielsen
042-10 57 73
Enhetschef Nidal Khalil
042-10 74 61
Enhetschef Edit Szinte
042 - 10 74 56
Enhetschef Mari Nidesjö
042-10 62 94
Samordnare Ylva Andersson
042-10 70 34
Samordnare Karin Svensson
Avdelningschef HR Kommunikation Annette Birr
042-10 39 28
Enhetschef Anette Frii
042- 10 78 69