Handläggare

Handläggare

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Handläggare sökes till en myndighet! Omfattningen av uppdraget är 100% av heltid. För att säkerställa att myndighetens arbete med inköp och förvaltning av arbetsmarknadstjänster inte påverkas negativt med anledning av begäran om utlämnanden samt för att säkerställa att begäran om utlämnande hanteras skyndsamt och i enlighet med gällande regelverk och rutiner krävs resursstöd för att hantera begäran om utlämnande av handling vid enheten Arbetsmarknadstjänster. 

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.





Ansvarsområden
Arbetsuppgifterna är att
 tolka inkommen begäran samt identifiera och ta fram rätt information enligt begäran från olika interna system. 
Vid behov behöver andra delar av organisationen kontaktas för att inhämta kompletterande information för att kunna besvara. 
Det är en stor mängd ärenden som ska hanteras under tidspress. 
Det behövs göras erforderliga juridiska avvägningar i samband med sekretessprövning. 
Sammanställa svar till kund samt strukturera och följa upp inkomna begäran och lämnade svar.





Kvalifikationer
Erbjuden konsult ska uppfylla nedan kompetenskrav 
högskoleutbildning eller likvärdig utbildning inom aktuellt område och minst sex (6) månaders arbetslivserfarenhet från liknande arbete
goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift.
Konsulten ska ha särskild juridisk kompetens inom offentlighetsprincipen och sekretessprövning
Konsulten ska ha erfarenhet av arbete inom offentlig förvaltning
Konsulten ska ha erfarenhet av att arbeta med en större mängd data/handlingar som behöver
hanteras under tidspress
Konsulten ska arbeta strukturerat och skapa förutsättningar för uppföljning

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.



Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 december 2022
  • Ansök senast: 16 januari 2023

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


Servicekoordinator - Scanjet i Sjöbo

30 november 2023

Administrativ koordinator

Administrativ koordinator

15 december 2023

Lotsplanerare, Gävle

Lotsplanerare, Gävle

13 december 2023