OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Motiveras du av att arbeta med människor och söker meriter för din framtida karriär? Som handläggare hos staten får du attraktiva erfarenheter, en dynamisk arbetsplats och trevliga kollegor. Vårt uppdrag startar 22 februari och pågår fram till 31 augusti. Med dig har du minst 1 års arbetslivserfarenhet och tidigare arbetat med kundtjänst i någon form. Som handläggare arbetar du på en myndighet i Nyköping.
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.
Ansvarsområden
I arbetsuppgifterna som handläggare inom folkbokföring ingår att självständigt kunna besvara allmänna frågor via telefon och eventuellt e-post inom hela folkbokföringsområdet.
Det kan t.ex. vara adressuppgifter, flyttanmälan, dödsfallsbevis och personbevis.
Arbetsplatsen ligger centralt i Nyköping med närhet till både centrum och goda kommunikativa kommunikationer. Du kommer att sitta tillsammans med ordinarie folkbokföringshandläggare som är tillgängliga att hjälpa till när frågor uppstår i början av din anställning.
Arbetstider
Heltid.
Start 2021-02-22 och uppdraget sträcker sig till och med 2021-08-31, med möjlighet till förlängning av uppdraget med 2 månader.
Verksamhetens öppettider är 08:00 – 18:00. Arbetstiden är 8 timmar/dag och kan förläggas mellan kl. 07:45-18:15 med 30 minuters lunchrast.
Kvalifikationer
För att trivas i rollen är du noggrann och serviceinriktad. Du trivs med att arbeta med människor, och du har lätt för att sätta dig in i nya situationer när dessa uppstår. Du har förmågan att lyssna av behov hos de som kontaktar myndigheten, och du behåller en god ton även under stressigare situationer.
Vi söker dig som har;
Avslutad gymnasieutbildning med godkända betyg.
Minst ett års arbetslivserfarenhet av liknande arbete, exempelvis kundtjänst.
Minst sex månaders erfarenhet från telefonkundtjänst de senaste tolv månaderna.
Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt.
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska avseende tal och skrift.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Ansökan
Sista ansökningsdag: 2021-02-03, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
För information: Kontakta Annette Lorentzon, annette.lorentzon@randstad.se
Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044