Handläggare till attraktiv myndighet i Karlskrona

Handläggare till attraktiv myndighet i Karlskrona

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Har du en högskoleutbildning eller likvärdig utbildning och minst ett års arbetslivserfarenhet av arbete inom handläggning? Är du intresserad av att arbeta för en statlig myndighet och har en god förståelse för samhället? Då kan det vara dig vi söker! Just nu letar vi efter en handläggare till statlig myndighet i Karlskrona.

Som handläggare arbetar du självständigt utifrån riktlinjer och praxis. Det innefattar bland annat att planera, följa upp, utreda och fatta beslut i ärenden. Samt att avrapportera utredningsresultat, analysera och utvärdera arbetsuppgifter och projekt. Lär mer om rollens ansvarsområden nedan.

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

Ansvarsområden
Som handläggare innefattar ansvarsområden enligt följande:
Självständigt arbete utifrån riktlinjer och praxis.
Utarbeta förslag, exempelvis beslutsunderlag.
Planera och följa upp ärenden.
Utreda, granska och handlägga ärenden, samt fatta beslut i enklare ärenden.
Avrapportera utredningsresultat och ge förslag på beslut.
Analysera och utvärdera arbetsuppgifter och projekt.
Arbete av utredande och/eller samordnande karaktär.
Genomföra och följa upp aktiviteter.

I ditt uppdrag som handläggare kommer du att ansvara för att bedöma ärenden, planera och genomföra tillsynsbesök i offentliga miljöer samt skriva olika rapporter. Du kommer också att ha dialoger med många olika kontakter, därför ser vi att du har en bra kommunikativ förmåga.

Arbetstider
Heltid, 8 februari 2021 – 30 september 2021. 
Kvälls och helgarbete kan förekomma. 
Resor inom länet förekommer i uppdraget. 

Kvalifikationer
För att trivas i rollen som handläggare ser vi att du har:
 
Erfarenhet av ärendehandläggning på myndighet
Eftergymnasial utbildningsbakgrund med inriktning mot jurist, statsvetare, samhällsvetare eller annan likvärdig utbildning inom aktuellt område
B-körkort

Uppdraget som handläggare hos kund ställer stort krav på flexibilitet. Vi lägger även stor vikt vid dina personliga egenskaper och erfarenheter.

Utöver kraven ovan ser vi även att:
 
Du har en god kommunikativ förmåga och stresstålighet.
Du är serviceinriktad och har goda kunskaper i svenska, tal och skrift.
Du har god samarbetsförmåga och kan planera, prioritera och genomföra arbetsuppgifter, enskilt men också tillsammans med dina kollegor
Du har ett strukturerat arbetssätt, där dokumentationen är viktig. 
Du har god kunskap och vana av olika IT-system.


Ansökan
2021-01-18, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information:  Melinda Nilsson. Senior Konsultchef. melinda.nilsson@randstad.se

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 januari 2021
  • Ansök senast: 18 januari 2021

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


Servicekoordinator - Scanjet i Sjöbo

30 november 2023

Administrativ koordinator

Administrativ koordinator

15 december 2023

Lotsplanerare, Gävle

Lotsplanerare, Gävle

13 december 2023