Handläggare till statlig myndighet i Linköping

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Har du en högskoleutbildning och tidigare arbetslivserfarenhet inom administration? Har du en god kunskap inom språk och kan behärska även franska, tyska, spanska eller holländska? Då kan uppdraget som handläggare till kund i Linköping vara något för dig!  


Som handläggare hos statlig myndighet i Linköping kommer du göra omvärldsanalyser och ta fram fakta inom området som är kopplat till myndighetens verksamhet. Detta gör du genom att analysera offentlig statistik, litteratur, forskning och informationsmaterial. 


Uppdraget kan läggas från 50-100%. Arbetstiderna kommer ligga på vardagar mellan kl 10.00-18.00. Uppdraget avser starta så snart som möjligt under april månad och pågår fram till 2022-07-08, med möjlighet till förlängning. Arbetet kan till viss del skötas på distans men för gemensamma möten ska du kunna ta dig till kontoret i centrala Linköping. 


Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

Ansvarsområden
Ditt huvudsakliga ansvarsområde är att göra omvärldsanalyser och ta fram fakta inom området som är kopplade till myndighetens verksamhet. Detta gör du genom att analysera och sammanställa offentlig statistik, litteratur, forskning och informationsmaterial. 

Kvalifikationer
Till uppdraget som handläggare till statlig myndighet i Linköping söker vi dig som har: 
Högskoleutbildning eller likvärdig utbildning inom aktuellt område och minst sex (6) månaders arbetslivserfarenhet från liknande arbete dvs, att självständigt arbeta med insamling och bearbetning av stora skriftliga material utifrån en given frågeställning.
Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt.
Kan kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift. 
Kunskaper inom minst ett av följande språk: franska, tyska, spanska eller holländska. 

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor inför denna tjänst och söker dig som: 
Har god förmåga att samarbeta
Är bekväm med att arbeta självständigt, även under tidspress
Har förmåga att bearbeta stora mängder skriftligt material utifrån en given frågeställning
Är driven, kan arbeta strukturerat och är resultatorienterad.


För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. 

Ansökan
2022-03-21, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.


För information: Alice Lindell, alice.lindell@randstad.se

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 6 platser
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 mars 2022
  • Ansök senast: 21 mars 2022

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


Servicekoordinator - Scanjet i Sjöbo

30 november 2023

Administrativ koordinator

Administrativ koordinator

15 december 2023

Lotsplanerare, Gävle

Lotsplanerare, Gävle

13 december 2023