Handläggare till Stöd/Service, LPO Västra Skaraborg

Handläggare till Stöd/Service, LPO Västra Skaraborg

Arbetsbeskrivning

Är du redo för en större uppgift?
Att arbeta för Polisen är att skapa trygghet i människors liv varje dag.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 34000 medarbetare och är organiserad i sju polisregioner, ett antal nationella avdelningar samt ett kansli. Myndigheten befinner sig i en omfattande tillväxt som kommer att pågå de närmsta åren. Detta för att kunna möta framtidens utmaningar. Att arbeta för polisen är att skapa trygghet i människors liv. Varje dag.

PO Skaraborg
Polisområde Skaraborg omfattar 15 kommuner och är organiserat i två lokalpolisområden; östra Skaraborg och västra Skaraborg. På polisområdesnivå finns en utredningssektion och ett områdeskansli. Verksamheten vid lokalpolisområdena leds av en lokalpolisområdeschef som inom sitt geografiska område svarar för utredning i enlighet med den nationella brottskatalogen, ingripande- och områdespolisverksamhet, receptionsverksamhet, godshantering, brottssamordning samt extern samverkan och medborgarlöften.

LPO västra Skaraborg.
Västra Skaraborg omfattar kommunerna Essunga, Grästorp, Götene, Lidköping, Skara och Vara och har totalt ca 100 000 invånare. Huvudort i lokalpolisområdet är Lidköping och här arbetar drygt 135 medarbetare.

I denna roll ingår du i gruppen Stöd/Service 1 som består av handläggare för personalplanering, allmän handläggare, förundersökningsledare med samordningsansvar, kommunpoliser, utbildningshandläggare samt operativ handläggare.

ARBETSUPPGIFTER
I uppdraget som handläggare ingår bland annat följande arbetsuppgifter:

• bistå i administrativt mottagande och distribuering av handlingar
• hantering av fysisk och digital post till lokalpolisområdet
• hantering/bevakning av kontaktförbud
• hantering och registrering i vårt interna system PÄR för diarieföring
• hantering av kort och behörigheter
• tillståndshantering där du som handläggare dels skriver yttranden för lokalpolisområdet dels bistår övriga i gruppen avseende tillståndshantering.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:
• Avslutad och godkänd gymnasieutbildning
• Har minst 3 års erfarenhet av administrativt arbete
• God datorvana och lätt för att lära dig nya IT-system.
• God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska.
• B-körkort.

Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även:
• Har eftergymnasial utbildning inom exempelvis offentlig förvaltning, administration eller annan utbildning som myndigheten bedömer som relevant för arbetet.
• Har erfarenhet av att arbeta inom Polisen eller annan statlig verksamhet.
• Har kunskaper inom förvaltningsrätt och/eller inom offentlighets- och sekretesslagstiftning.
• Kunskap och erfarenhet av att arbeta i Polisens system Pär

Som representant för Polismyndigheten förväntas du agera professionellt, ha ett gott omdöme och värna om allas lika värde vilket avspeglas i ditt förhållningssätt och bemötande. Då arbetsbelastningen kan variera och stundtals vara hög krävs det att du är stresstålig, flexibel och har lätt för att prioritera och skapa struktur. Du tar egna initiativ för att lösa uppkomna problem och är intresserad av att bidra i arbetet med att utveckla metoder och arbetssätt i syfte att effektivisera verksamheten.

Arbetsuppgifterna ställer krav på en god förmåga att arbeta såväl självständigt som i grupp varför du behöver ha god samarbets- och kommunikationsförmåga.

När vi anställer kommer vi att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.


ÖVRIGT
Placeringsort: Lidköping

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 13 december 2021. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats.

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via papperspost till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.

Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Polisens rekryteringsstöd Visma recruit.

Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på https://polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Kontaktpersoner på detta företaget

Gerd Brandtlid
114 14
Barbro Granelli
114 14
Gruppchef stallgruppen Ann-Christin Karlsen
114 14
Gruppchef Agneta Nordeke

Handläggare Lennart Eriksson

Teodor Smedius, Lokalpolisområde Kungälv/Ale
114 14
Nina Heyden, LPO Västra Fyrbodal
114 14
Gruppchef Christina Steneskär
114 14
HR-partner Thomas Anderson
114 14
Regionkanslichef Morgan Orvenholt
010-565 00 02

Sammanfattning

Besöksadress

Stampgatan 28 40126 Göteborg
None

Postadress

Box 429
Göteborg, 40126

Liknande jobb


Servicekoordinator - Scanjet i Sjöbo

30 november 2023

Administrativ koordinator

Administrativ koordinator

15 december 2023