Hyresadministratör till Förvaltnings AB Castor i Sundsvall

Hyresadministratör till Förvaltnings AB Castor i Sundsvall

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Är du en lösningsfokuserad, strukturerad, glad och serviceinriktad person som gillar att ha varierade arbetsuppgifter? Trivs du dessutom i en roll där arbetsuppgifterna innebär att du får ta ett stort eget ansvar? Då kan det vara dig vi söker till detta långa konsultuppdrag som hyresadministratör. 


Som hyresadministratör hos Förvaltnings AB Castor är du en stödfunktion till ekonomiavdelningen. Rollen är bred och innebär allt från klassiskt hyresadministrativt arbete till arbetsuppgifter inom ekonomiområdet i form av hantering av leverantörs- och kundfakturor samt löpande avstämningar.  
Här får du ett utvecklande uppdrag på en trivsam arbetsplats med en varm, välkomnade atmosfär och dessutom väldigt trevliga kollegor. 
 
Uppdragets omfattning är 100%,  med start snarast enligt överenskommelse t.o.m. 31 maj 2023. Arbetstid: Mån-fre 08.00-17.00. 

Välkommen med din ansökan! 

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss. 

Ansvarsområden
Som hyresadministratör planerar och strukturerar du själv ditt arbete och har ett nära samarbete med kollegorna inom din avdelning. Rollen innebär att du ansvarar för hyresadministrativa arbetsuppgifter kopplat till de uppdrag vi har i de bostadsrättsföreningar vi förvaltar. Du kommer ha mycket kontakt med bostadsrättshavare och hyresgäster, samt ge support till dina kollegor inom organisationen. 


Utöver detta utför du nedan arbetsuppgifter: 
Godkänner och hanterar överlåtelseavtal vid försäljning av bostadsrätt 
Aviserar årsavgifter, hyror och övriga kundfakturor samt kravrutiner för dessa 
Hanterar kölistor för parkerings- och garageplatser 
Svarar på inkommande samtal enligt rullande schema i gruppen 
Tar emot felanmälningar från boende samt nyckelutlämning till entreprenörer 
Enklare supportärenden för kunder i våra ekonomisystem 
Sköter löpande redovisning 
Kontering och betalning av leverantörsfakturor 
Månadsavstämningar av bankkonton enligt fastställd rutin 


Kvalifikationer
För att lyckas i detta uppdrag behöver du ha kunskap och erfarenhet inom området ekonomi. Som person tar du stort eget ansvar i ditt arbete och är lösningsfokuserad. Du har kundfokus och hög känsla för service. Du är en glad och positiv lagspelare som sprider bra energi samt värdesätter god gemenskap. 
  
Utöver detta behöver du: 
Gymnasieutbildning, gärna inom ekonomi 
God svenska och engelska i både tal och skrift. 
Kunskaper i Excel samt goda systemkunskaper 
B-körkort 

Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper. 
 
Det är meriterande om du har jobbat som ekonom eller hyresadministratör. 
Meriterande är även erfarenhet av ekonomisystemet Vitec hyra samt fakturahanteringssystem Ascendo 
 
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. 

Ansökan
Eftersom uppdragets start är snarast kommer urval och intervjuer ske löpande, ansök därför så snart som möjligt, dock senast 2022-06-27.


För information: Ingela Gulliksson, Konsultchef, ingela.gulliksson@randstad.se 

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 juni 2022
  • Ansök senast: 27 juni 2022

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


Servicekoordinator - Scanjet i Sjöbo

30 november 2023

Administrativ koordinator

Administrativ koordinator

15 december 2023

Lotsplanerare, Gävle

Lotsplanerare, Gävle

13 december 2023