OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Integrationssamordnare/handläggare 100% (ref. nr. SN 13/08) med ansvar för integrationsfrågor samt handläggning inom arbetsmarknadsområdet Arbetsuppgifter Som integrationssamordnare/handläggare kommer du att arbeta på Socialförvaltningens Arbetslivsenhet. I dina arbetsuppgifter ingår det samlade ansvaret för allt som ingår i kommunens flyktingmottagande. Utöver detta ingår även handläggning av ärenden gällande personer som deltar i olika kommunalt arrangerade arbetsmarknadsåtgärder. I ditt arbete ingår självfallet att på ett bra sätt hålla dig ajour med vad som händer inom ditt verksamhetsområde. Arbetet är självständigt och utåtriktat och ställer krav på såväl utvecklings- och initiativförmåga som förmåga att skapa struktur och en god administration. Kvalifikationer Vi söker dig som är socionom eller har annan akademisk examen som arbetsgivaren kan anse lämplig. Din tidigare yrkeserfarenhet bör på något sätt ha handlat om att möta människor i förändring. Du ska kunna arbeta självständigt, men även på ett prestigelöst sätt kunna samverka med andra kollegor. För oss är det viktigt att du kan skapa goda relationer både till flyktingar/arbetstagare, kollegor och samarbetspartners. Vi vill att du är utvecklingsinriktad och kan se nya möjligheter till utveckling av arbetsområdet. Körkort är ett måste.