Interim kommunikationschef | Myndighet

Interim kommunikationschef | Myndighet

Arbetsbeskrivning

Vi söker en interim kommunikationschef till en myndighet i Solna. Har du minst 3 års relevant erfarenhet av konsultuppdrag i ledande befattning inom kommunikationsområdet? Då kan det vara dig vi söker! I uppdraget kommer du leda det dagliga arbetet vid kommunikationsenheten och genomföra vissa identifierade utvecklingsinsatser inom kommunikationsområdet. Uppdraget är på heltid med start under april/maj. Varmt välkommen med din ansökan till oss på Jefferson Wells!

Det här är ett konsultuppdrag som innebär att du blir anställd hos oss på Jefferson Wells eller genom ditt eget företag men arbetar hos vår kund som är myndighet med kontor i Solna. Arbetet är på heltid med start senast den 15 maj. Uppdraget väntas pågå till årsskiftet med möjlighet till förlängning.

Om uppdraget
Kommunikationsenheten är en av sex enheter inom avdelningen för verksamhetsstöd. Avdelningen leder och samordnar myndighetens planerings- och styrningsprocess med fokus på strategisk planering samt analys och uppföljning. Myndighetens behov syftar till att under en övergångsperiod ta in en interim kommunikationschef som ska leda det dagliga arbetet vid kommunikationsenheten och genomföra vissa identifierade utvecklingsinsatser inom kommunikationsområdet.

Kommunikationsenheten har följande ansvar och uppgifter:

* Strategi och kommunikationsplanering
* Marknadsföring och främjande arbete
* Press, pr och opinion
* Digitala kanaler
* Eventansvar och planering
* Produktion och stöd vid rörliga medier
* Ansvar för myndighetens visuella identitet
* Klarspråk och översättningar
* Kriskommunikation
* Samordning av myndighetsgemensamma kommunikationsverktyg
*

Är du rätt person för uppdraget?
Till vår kund söker vi dig som har förmåga att skapa engagemang och delaktighet genom tillitsbaserat ledarskap. Du är kommunikativ och tydlig. Du är lyhörd och samarbetsorienterad med mycket god förmåga att skapa förtroende och bygga relationer. Vidare har du förmåga att strukturera arbetet och nå konkreta resultat.

Utöver detta krävs

* en avslutad högskoleutbildning inom kommunikation eller annan utbildning som UHR bedömer som likvärdig.
* minst 3 års sammanlagd relevant erfarenhet av konsultuppdrag i ledande befattning inom kommunikationsområdet under senaste 10 åren (referensuppdrag krävs)
* mycket god förmåga att samverka och leda
* att du är strukturerad, lösningsorienterad och ha en hög grad av kvalitetsmedvetenhet
* tillgänglighet för uppdragsstart under perioden 15 april - 15 maj

Det är meriterande om du har

* stor erfarenhet av digital utveckling och av att konsolidera webbplatser.
* god erfarenhet av att leda och strukturera en verksamhet där prioriteringar behöver göras utifrån en strategisk riktning och minskade resurser.
* stor erfarenhet av integrerad kommunikation samt effektivisering av innehållsproduktion för olika kanaler t.ex. nyhetsbrev, sociala medier och webb.

Om Jefferson Wells
Jefferson Wells är ett av Sveriges största konsultbolag för chefer och specialister. Vi samarbetar med företag, myndigheter och organisationer inom privat och offentlig sektor i hela Sverige. Som konsult hos Jefferson Wells är din karriär och utveckling alltid i fokus, och vi har gedigen kunskap inom just ditt område. Du kan anta uppdrag antingen som anställd konsult eller genom ditt eget företag.

Ansökan
Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV, urval sker löpande.
Har du frågor om tjänsten eller rollen som konsult är du välkommen att kontakta elin.ljungdahl@manpower.se.

Kort om uppdraget
Uppdragslängd: till 31 december 2024, med möjlighet till förlängning
Placeringsort: Solna
Tillsättning: Start mellan 15 april - 15 maj
Omfattning: 100%

Kontaktpersoner på detta företaget

Petra Sivefäldt
0500-38 14 37
Dino Elezovic
4642371631
Lina Mörkberg
016-155737
Anna Stridsjö

Marika Johansson
019-166551
Carl-Henric Möller
031-617235
Carina Häggquist
018-18 59 71
Anders Samuelsson
031-7086752
Karin Backman
063-57 66 63
Zara Karlsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 mars 2024
  • Ansök senast: 12 april 2024

Besöksadress

Lidköping
None

Postadress

Engelbrektsgatan 6
ÖREBRO, 70212

Liknande jobb


Communication Manager

Communication Manager

17 april 2024

Enhetschef

Enhetschef

12 april 2024

5 april 2024