Kommunvägledare till Kontaktcenter

Kommunvägledare till Kontaktcenter

Arbetsbeskrivning

En dag på jobbet
I ditt arbete tillhandahåller du högsta service i bemötandet av medborgare i Södertälje.
Som kommunvägledare har du tillsammans med dina kollegor ett uppdrag i att utveckla verksamheten utifrån det som medborgaren har behov av inom ramen för det kommunala uppdraget. Uppdraget ställer höga krav på att du som person förstår det som krävs för att vi som kommun agerar och arbetar utifrån det som efterfrågas av våra medborgare. Som kommunvägledare behöver du alltid se på inkommande ärenden övergripande och hur vi skapar en kommunal verksamhet som alltid agerar funktionsstyrt och inte personstyrt. Som kommunvägledare behöver du se på din egen insats som en första instans med uppdrag att skapa förutsättningar för att medborgaren alltid känner sig trygg med att vi som kommun levererar det som är behovet.
Som kommunvägledare svarar du på frågor från våra medborgare som kommer in via telefon, e-post, besök och chat. Du handlägger, utreder och administrerar även en stor del ärenden. Du är ansiktet utåt för kommunen i olika sammanhang.

Vem är du?
Krav:
- Utbildningskravet är att du har högskoleutbildning inom samhällsvetenskap, offentlig rätt, statsvetenskap, socionom eller annan utbildning/erfarenhet som av arbetsgivaren bedöms som likvärdigt.
- Du ska kunna svenska flytande i tal och skrift.
- Du ska behärska engelska i både tal och skrift
- Grundläggande datorkunskap
Meriterande:
- Erfarenhet från servicebranschen som t ex i kundtjänst.
- Att du kan prata arabiska, suryoyo eller finska ser vi som meriterande då vi i kommunen har ett behov av dessa språk.
- Erfarenhet av att arbeta som kommunvägledare
- Kunskap om kommunal verksamhet samt hur detta ska tillgängliggöras för medborgarna.
- Körkort är meriterande
Personliga egenskaper:
- Mycket hög servicekänsla.
- Du ska vara stresstålig och kunna hantera flera ärenden samtidigt.
- Du ska trivas i miljöer där du ska agera och representera kommunen.

Vi erbjuder dig
För den som anställs hos oss erbjuder vi en arbetsplats med underbara kollegor, ett team som alltid jobbar mot medborgarnas önskemål och förväntningar. Du får en introduktion i hur kommunen fungerar, i alla system samt en mentor som du kan ta stöd ifrån i början av din anställning.
Utöver detta så erbjuder vi ett generöst friskvårdsbidrag på upp till 3000 kronor per år. 

Välkommen till oss!

Vi är i dagsläget 20 anställda och finns placerade i stadshuset på Nyköpingsvägen 26!
Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Södertälje kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 november 2021
  • Ansök senast: 26 november 2021

Liknande jobb


Servicekoordinator - Scanjet i Sjöbo

30 november 2023

Administrativ koordinator

Administrativ koordinator

15 december 2023

Lotsplanerare, Gävle

Lotsplanerare, Gävle

13 december 2023