Kontaktcenter, enheten för sociala frågor, söker timvikarier

Kontaktcenter, enheten för sociala frågor, söker timvikarier

Arbetsbeskrivning

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Serviceförvaltningen är en av stadens fackförvaltningar och har i uppdrag att svara för de administrativa uppgifter som är samordnade i staden. Det handlar framförallt om löneadministration, ekonomiadministration, stadsövergripande upphandlingsfrågor, kontaktcenterverksamhet, rekryteringsstöd, fastighets- och lokalfrågor. Vi har cirka 370 medarbetare och sitter i Globenområdet. Vår värdegrund sammanfattas i ordet KÖRA som står för: Kompetens - Öppenhet - Respekt - Ansvar.



Din roll som timvikarierande servicehandläggare

På enheten för sociala frågor informerar, vägleder och administrerar vi ärenden inom svarsgrupperna Äldre direkt, Funktionsnedsättning och Överförmyndarfrågor.

Vi riktar oss både till de berörda och till deras anhöriga. Vi har även kontakt med myndigheter och andra intressenter som god man och förvaltare.

Som servicehandläggare kommer du vara expert på att i väl avvägda samtal ge korrekt information och vägledning inom enhetens verksamhetsområde. Du arbetar självständigt med dina ärenden och drivs av att göra skillnad för invånare där kvalitet och effektivitet går hand i hand.

Arbetet som servicehandläggare innebär att ge service i huvudsak via telefon men även e-post där vi jobbar enligt schema. Arbetet innebär även att registrera samtliga, till Kontaktcenter, inkommande ärenden i ett ärendesystem.

I dag arbetar vi i fräscha lokaler vid Globen. Vi planerar även för ett aktivitetsbaserat arbetssätt framöver kombinerat med fortsatt flexibelt hemarbete.

Citat från servicehandläggare

”- Ett varierande och utvecklande jobb”

”- Vi är ett glatt team som hjälps åt och har kul på jobbet”

Vi har genomgående höga resultat i vår medarbetarenkät och kundundersökningar och fokuserar på att ständigt utveckla vår verksamhet.

Dina kompetenser och erfarenheter

Vi söker dig som har:

- erfarenhet och är en mycket van användare av olika IT-stöd och andra verksamhetssystem som exempelvis ärendehanteringssystem
- aktuell erfarenhet av kundservice i telefon eller annan serviceverksamhet som vi bedömer som likvärdig
- god uttrycksförmåga i svenska språket i såväl tal som skrift

Det är meriterande om du har:

- avklarade eller pågående högskoleutbildning inom juridik, statsvetenskap, socionom eller annan utbildning som vi bedömer som likvärdig
- erfarenhet av arbete inom sociala frågor i offentlig sektor
- erfarenhet av Wärna eller Paraplysystemet alternativt annat administrativt system för akter

Som person är du serviceinriktad, strukturerad, effektiv och pedagogisk. Du tar stort ansvar för din uppgift och förstår vikten av punktlighet i en schemalagd verksamhet. Du har lätt för att anpassa dig utifrån vad situationen kräver och du arbetar bra med andra kollegor. Du har en god förmåga att kommunicera på ett tydligt och lyhört sätt och du uttrycker en positiv attityd till ditt arbete. Du tycker om att hjälpa andra och är mån om att i varje möte visa respekt och ge ett gott bemötande.

Om oss

Kontaktcenter Stockholm är en del av Serviceförvaltningen och stadens kundcenter.
Kontaktcenter består av tre kundtjänstenheter. Hit kan stockholmarna vända sig med frågor om stadens verksamhet och service. Vi informerar, vägleder och ger support inom allt från äldreomsorg till funktionsnedsättning och överförmyndarfrågor till skolfrågor och samhällsbyggnadsfrågor. Vi ska göra det lättare att vara stockholmare. Vårt mål är att lösa de flesta ärendena vid första kontakten. Vi strävar efter att ha hög tillgänglighet och vill med ett genuint engagemang bidra till att Stockholms invånare ska få svar på sina frågor.
Vissa uppdrag är obligatoriska och andra erbjuder vi stadens förvaltningar som frivilliga tjänster.

Mer om våra svarsgrupper

Äldre Direkt informerar äldre och deras anhöriga om äldreomsorg inom Stockholms stad. Svarsgruppen vägleder exempelvis kring hemtjänst, boendeformer, färdtjänst och anhörigstöd till avgiftsfrågor och utomkommunala ansökningar.

Funktionsnedsättning informerar och vägleder gällande frågor om funktionsnedsättning för personer under 65 år. Exempelvis ansökan om insatser LSS och ansökan om insatser SoL. Boendeformer enligt LSS och SoL

Överförmyndarfrågor informerar och vägleder gällande frågor om god man, förvaltare och förmyndare. Vi svarar exempelvis även på frågor om fullmakt, anhörigbehörighet och framtidsfullmakt samt god man för ensamkommande barn.

Övrigt

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.







Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder. Våra lokaler är tillgängliga och användbara för personer med nedsatt rörelse- eller orienteringsförmåga.

Kontaktpersoner på detta företaget

Eva Åsander, HR-konsult
08-508 11 519, eva.asander@stockholm.se
Anette Wickström, enhetschef
anette.wickstrom@stockholm.se
Jenny Lins, HR-konsult
0850811729
Nadia Dala, Enhetschef Stöd och Omsorg
08-50811590
Jenny Lins, HR-konsult
0850811729
André Isaksson, Enhetschef Äldre direkt
0850811599
Jenny Lins, HR-konsult
08-508 117 29
Mariann Hellström, Avdelningschef
08-508 11 930
Marie Havdrup, Enhetschef
marie.havdrup@stockholm.se
Linda Gustavsson, HR-konsult
linda.hr.gustavsson@stockholm.se

Sammanfattning

Besöksadress

Palmfeltsvägen 5
None

Postadress

Palmfeltsvägen 5
Stockholm, 12107

Liknande jobb


Servicekoordinator - Scanjet i Sjöbo

30 november 2023

Administrativ koordinator

Administrativ koordinator

15 december 2023

Lotsplanerare, Gävle

Lotsplanerare, Gävle

13 december 2023