Koordinator med utredningsuppdrag

Koordinator med utredningsuppdrag

Arbetsbeskrivning

Äldre- och omsorgsförvaltningens ansvarsområden är:
- Myndighetsutövning enligt SoL och LSS
- Äldreomsorg
- Omsorgen för funktionsnedsatta
- Socialpsykiatri
- Hälso- och sjukvård samt primärvårdsrehabilitering inom särskilda boendeformer och daglig verksamhet.

ARBETSUPPGIFTER
Gillar du utmaningar och trivs med varierande arbetsuppgifter? Är du dessutom noggrann och trivs i en roll som ställer höga krav på att samarbeta, kommunicera och ge bra service? Då är detta ett uppdrag för dig! Kvalitetsenheten inom äldre- och omsorgsförvaltningen utökas med fler tjänster.

Rollen som koordinator är ny och arbetsområdet är brett. Utvecklingspotentialen inom rollen är stor. Du avlastar förvaltningens nämndsekreterare/utredare med bland annat mindre utredningar/tjänsteskrivelser samt viss analys och sammanställning av rapporter. Du stöttar förvaltningsledning och nämnd med administration och beställningar samt koordinerar och förbereder möten och större sammankomster. I rollen ingår att hantera fakturor och inkommen post samt ta emot och koordinera kontakter via mail och telefon. Vi ser gärna att du kan framställa underlag såsom presentationer och digitala enkäter.

KVALIFIKATIONER
Du har en relevant utbildning för uppdraget och flerårig erfarenhet av administration och service. Du har mycket goda kunskaper i svenska språket i tal och skrift. Vidare har du mycket god digital kompetens vilket innebär att du med lätthet kan sätta sig in i nya program/system.

Du trivs i en stödjande och serviceinriktad roll samtidigt som du är en lagspelare. Du har god förmåga att skapa och hålla god struktur i arbetet och är noggrann. Du planerar ditt arbete väl, slutför det som påbörjats och håller deadlines. Du hittar snabbt lösningar på uppkomna problem och ser möjligheter i förändringar. Du har en god samarbetsförmåga och är smidig, lyhörd och kommunicerar på ett konstruktivt sätt.

Har du erfarenhet av offentlig sektor är det meriterande.



ÖVRIGT
Som anställd i Sigtuna kommun får du ta del av en rad förmåner, bl.a. blir du automatiskt medlem i Personalklubben där du kan ta delta i olika aktiviteter. Läs gärna mer om våra andra förmåner och hur det är att jobba hos oss i Sigtuna kommun! https://www.sigtuna.se/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss.html

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Kontaktpersoner på detta företaget

Anna-Karin Åberg
08-591 260 68
Se kommunens hemsida

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sigtuna kommun, Stab
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 december 2021
  • Ansök senast: 13 januari 2022

Postadress

Kommunhuset Södergatan 20
Märsta, 19585

Liknande jobb


28 augusti 2023

Chefssekreterare sjukhusledningen

Chefssekreterare sjukhusledningen

22 augusti 2023

Chefsassistent

Chefsassistent

21 augusti 2023