Kundrådgivare till Danske Bank

Kundrådgivare till Danske Bank

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi dig med ekonomiutbildning och erfarenhet av kundbemötande över telefon till ett nystartat team på Danske Bank. Här får du en unik möjlighet att vara med och påverka hur Danske Bank ska möta sina kunder på morgondagens bankmarknad! Vill du bli en del av ett virtuellt team i en central rådgivarroll som är skräddarsydd för privatpersoner? Läs mer och sök tjänsten idag då start är omgående!

OM TJÄNSTEN
On Demand Advisory är ett nystartat team på ca 25 personer som i första hand arbetar med att hantera alla bolånerelaterade frågor och ärenden. Teamet en viktig kugge i bankens proaktiva motor genom den uppringande verksamheten. Det är här du som rådgivare kommer att komma in och stärka upp!

Syftet för teamet är att öka kundnöjdheten och stärka relationen med privatkunder genom att erbjuda spetskompetens och hjälpa kunden vid första kontakt. ”First Time Resolution” är ledordet och ambitionen är att ett samtal ska räcka.

Du erbjuds


* En möjlighet att utvecklas och bygga nya kompetenser i ett virtuellt team
* Möjligheten att vara med och bygga Personal Customers SE mot fortsatt framgång.


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
On Demand Advisory arbetar med att identifiera behov, utmaningar och möjligheter i kundens ekonomi och att slussa kunden vidare till övriga specialister i banken där det ger värde. Två faktorer som blir alltmer viktiga i Danske Banks strävan mot en hög kundnöjdhet är snabbhet och enkelhet, någonting som samtidigt ska balanseras med höga krav på dokumentation, kvalitet och regelefterlevnad. Du spelar en avgörande roll för att kunden ska uppleva Danske Bank som en trygg finansiell partner.

I din roll som rådgivare kommer fokus läggas på den utringande verksamheten där du arbetar med bolånefrågor. Ditt uppdrag är att skapa kundvärde och lösa kundens specifika behov snabbt, smidigt och korrekt.

VI SÖKER DIG SOM
* Har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi


* Har god telefonvana och tidigare arbetat med utringande verksamhet
* Har goda kunskaper i såväl svenska som engelska då båda språken används i det dagliga arbetet.


Det är meriterande om du har tidigare bankerfarenhet och/eller bolånelicens.

Som person är du:


* Flexibel
* Kommunikativ
* Problemlösande.


Övrig information


* Start: Omgående.
* Omfattning: 6 månader.
* Placering: Centrala Linköping.
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Danske Banks önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Danske Bank är en stor nordisk bank med starka lokala rötter och verksamhet i 12 länder över hela världen. Som utmanare på den svenska bankmarknaden genomsyras Danske Bank av en entreprenörskultur och söker efter medarbetare med drivet att utveckla sig själva och affären.

Idag arbetar drygt 22 000 medarbetare inom koncernen. Utöver traditionella banktjänster erbjuder Danske Bank också försäkring och pension, bolånekredit, förmögenhetsförvaltning, fastighetsfinansiering och leasingtjänster.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 mars 2021
  • Ansök senast: 10 april 2021

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


13 maj 2024

13 maj 2024