Kvalitetsutvecklare - hemtjänst

Kvalitetsutvecklare - hemtjänst

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och driva stadens utvecklingsprojekt för att skapa Solnas moderna hemtjänst? Är du en person som är van vid att ta egna initiativ och trivs med att arbeta i partnerskap? Då kan du vara den vi söker!

”Arbetet som vår avdelning gör påverkar i slutändan den service som de invånare som är i behov av stöd får. Det gör arbetet meningsfullt. Dessutom består den här avdelningen av engagerade medarbetare som vill utvecklas”

Så säger Kristoffer Willstedt som är kvalitetsutvecklare på den avdelning där vi nu söker efter en ny kvalitetsutvecklare. Tycker du att det låter som något för dig tycker vi att du ska läsa vidare.

Vad innebär arbetet?

 Vi söker dig som vill arbeta som kvalitetsutvecklare och ha ett övergripande och strategiskt ansvar för utvecklings- och utbildningsfrågor, upphandlingar, avtalsuppföljningar, inom hemtjänst och dagverksamheter. Andra viktiga arbetsuppgifter inkluderar att driva projekt, bemöta synpunkter samt förbereda och utreda ärenden, analysera resultat, skriva tjänsteutlåtanden och vara sakkunnig i frågor som rör frågor kring ditt verksamhetsområde. Du kommer även att driva utveckling av och arbeta med digitalisering som stöd till verksamheterna.

Du kommer att ingå i en stab med åtta medarbetare; fyra kvalitetsutvecklare, en MAS, en fastighetsintendent. en projektledare och en kvalificerad utredare som ansvarar för upphandling, utredningar och statistikfrågor. Staben blickar ständigt framåt och gruppen har en lång erfarenhet av frågor som rör äldreomsorg och LSS-området. Tjänsten är placerad i stadshuset i Solna Centrum.

Vem är du? 

Vi söker dig som har högskoleutbildning exempelvis inom vård- och omsorg eller social omsorg. Du ska ha tidigare chefserfarenhet helst inom hemtjänst eller någon form av dokumenterat ledarskap, tex projektledning inom äldreomsorg- och/eller funktionsnedsättningsområdet. Du ska ha erfarenhet av verksamhetsutveckling genom att driva stora förbättringsarbeten samt gärna erfarenhet av avtalsuppföljningar.

Att tidigare ha arbetat med utredningar och i en politiskt styrd organisation ser vi som meriterande. Erfarenhet från arbete med upphandlingsfrågor och behovsanalyser med fokus på äldreomsorg- och/eller funktionsnedsättningsområdet är meriterande. Har du tidigare vana att arbeta med uppföljningar och kvalitetsledningssystem gärna i Stratsys är det ytterligare ett plus i kanten.  Vi förutsätter att du har god datavana.

 För att lyckas i rollen behöver du vara självgående och van vid att ta egna initiativ eftersom arbetet förutsätter att du tar stort eget ansvar. Du är bra på att samarbeta och samverka på alla nivåer samt är strukturerad som person. Du har en god pedagogisk och kommunikativ förmåga samt van att samverka och leda grupper samt hålla i gruppdiskussioner.

 Vi erbjuder

 Ett självständigt och stimulerande arbete med stor möjlighet att kunna påverka arbetsinnehållet i en av Sveriges starkaste tillväxtkommuner. Vi är en grupp erfarna, kunniga och nöjda medarbetare som arbetar för att tillsammans utveckla vården och omsorgen i Solna.

Övrig information och ansökan

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, med tillträde enligt överenskommelse.

Vi ser fram emot att läsa din ansökan, dock senast den 24/11.

Vid frågor är du välkommen att höra av dig till stabschef Ulrika Lyktberg Lindqvist, på tel 072 583 17 47.

Facklig kontaktperson på Vision är Marika Lindhagen, tel 08 746 15 48.

Solna stad har gjort medieval för samtliga rekryteringar, så vi undanber oss därför samtal från annonssäljare eller säljare av rekryteringstjänster.

 


I Solna arbetar engagerade medarbetare med uppdraget att utveckla staden och välfärden med solnaborna i fokus. Detta gör oss till en spännande och utvecklande organisation att arbeta inom.

Omvårdnadsförvaltningen ansvarar för äldreomsorgen samt omsorg om personer med funktionsnedsättning. Verksamheten drivs genom privata entreprenörer eller i Solna stads regi och vår uppgift är att hjälpa människor till ett tryggt, självständigt och värdigt liv.

Solna är en framtidsstad i tillväxt, unikt belägen mellan Kungliga nationalstadsparkens lugn och storstadens puls. Vår vision är att Solna ska vara en levande och trygg stad, som förenar hållbar utveckling med en god ekonomisk hushållning för att trygga framtidens välfärd. Här finns attraktiva bostäder, framgångsrika företag, utmärkta kommunikationer, förstklassig samhällsservice och ett rikt kultur- och idrottsutbud. Solna stad är nu inne i en spännande utvecklingsfas, befolkningen växer och många företag söker sig hit.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Solna Stad
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 november 2020
  • Ansök senast: 24 november 2020

Liknande jobb


Enhetschef hemtjänst

29 april 2024