Läkarsekreterare/ administrationsansvar

Arbetsbeskrivning

Handikappförvaltningen, Habiliteringen Göteborg och Södra Bohuslän Habiliteringen är en del av Handikappförvaltningen, i Västra Götalandsregionen och är en specialiserad verksamhet för personer med funktionshinder.Habiliteringsverksamheten ska bidra till att skapa tillgänglighet och ge stöd så att personer med varaktiga funktionshinder kan ta del av vardag, skola och samhället i övrigt.Stöd och insatser ges till barn, ungdomar och vuxna som har utvecklingsstörning, autism och/eller rörelsehinder.Dessutom ges stöd till anhöriga och vid behov till berörd personal.Insatserna är ett komplement till det stöd som personer med funktionshinder får från kommuner, primärvård och övrig sjukvård.Samverkan med dessa är viktig.Läkarsekreterarna är en del i enhetens administrativa stödfunktion och arbetar med olika uppdrag.Arbetsuppgifter För tillfället kommer du att ingå i en grupp på ca 20 administratörer som servar de habiliteringsenheter som finns i Göteborg.Du kommer dock att ha en fast arbetsplats.Arbetsuppgifterna är mycket varierande och du kommer att ha 2-3 kollegor som även de arbetar med administrativa uppgifter på din arbetsplats.Du arbetar självständigt och din arbetsplats är i receptionen med tillhörande arbetsuppgifter som innebär posthantering, patientavgifter, bokning/utlåning av kameror, bilar och rum samt kallelser och bokning i tidbok.Utöver detta ingår också ansvar för handkassa, inköp, lättare service av enhetens material och maskiner, fakturering och kontering samt kontaktperson till olika leverantörer av tjänster.Du kommer även att arbeta med journaldokumentation som kan innebära remisshantering, upprättande av journal, arkivering, förberedelse inför läkarmottagning/konsultmottagning samt support i datajournalanvändning, förutom att skriva för läkarna.Du har även ansvar för en del personals arbetstidsregistrering i Palett.Möjligt att du måste stötta upp andra enheter vissa perioder. Kvalifikationer Läkarsekreterare med fortbildning i Hälso- och sjukvårdsadministration 20-30 p. Du skall ha dokumenterade kunskaper inom IT-området (exempelvis ECDL-körkort).Du bör ha goda kunskaper i olika dataprogram såsom Word, Excel och Power Point.Då det förekommer en del uppdrag som kräver körkort är B-körkort önskvärt.Du bör trivas med att arbeta på ett flexibelt och självständigt sätt då arbetstempot stundom är högt.Du erbjuds en introduktionsperiod och goda möjligheter till kollegial handledning samt regelbundna träffar med kollegor på de övriga enheterna.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Handikappförvaltningen
  • 2 platser
  • Heltid/Deltid
  • Publicerat: 1 september 2008
  • Ansök senast: 21 september 2008

Liknande jobb

Läkarsekreterare till BUP-mottagningen i Varberg

4 februari 2010

11 februari 2010

Läkarsekreterare

3 mars 2010

Medicinsk sekreterare

28 april 2010