Ledningsassistent / Executive Assistant sökes till konsultuppdrag

Ledningsassistent / Executive Assistant sökes till konsultuppdrag

Arbetsbeskrivning

Ledningsassistent /Executive Assistant sökes till konsultuppdrag med omgående start.

Vi söker dig som är en serviceinriktad ledningsassistent med flerårig erfarenhet och som kan gå in och stötta upp organisationen under en begränsad tid. Detta är en chans att få inblick i, och erfarenhet från, en viktig organisation med spännande, händelserik miljö. Vid intresse så vänta inte med din ansökan!  

Om uppdraget
Du ingår i ett team om ca 14 medarbetare och som ledningsassistent/handläggare arbetar du nära organisationens ledning och har som främsta uppgift att se till att ledningens vardag fungerar smidigt och effektivt. Tjänsten innefattar mycket administration och samordning. En viktig del är planering och koordinering av kalendrar samt att tillsammans med andra avdelningar planera externa möten.

Arbetsuppgifter inkluderar administrativt stöd (t.ex. reseräkningar, hantering av fakturor, resebokningar, mötesprotokoll och samordning av underlag),
planering och praktiska förberedelser inför konferenser och möten (fysiska digitala)
Arbetet innefattar täta kontakter med externa parter i Sverige och internationellt.

Din profil
Vi söker dig som utmanas av att ge stöd och service på en hög nivå. Som person är du strukturerad och du sätter stort värde i hög kvalitet i de uppgifter som du utför. Du är serviceinriktad, flexibel och prestigelös och tar dig an både enkla och mer omfattande uppgifter med en positiv och problemlösande inställning.

Vidare är du proaktiv och har ett professionellt förhållningssätt. Goda relationer och samarbetsförmåga kommer naturligt för dig. Egna initiativ och självständighet är också viktigt liksom förmåga att förhålla dig till förändrade omständigheter. Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper.


Krav Erfarenhet av ovan nämnda arbetsuppgifter.
Relevant utbildning.
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, tal och skrift.  
God it-vana samt har arbetat i Office och digitala mötesverktyg

Meriterande
God kännedom om svensk statsförvaltning, erfarenhet av Agresso, Primula och Sharepoint eller liknande system.

Övrigt
Innan uppdraget kan starta görs bakgrundkontroll och säkerhetsprövning.

Omfattning: Heltid med start omgående, uppdraget förväntas pågå 3-6 mån.
Placering: Stockholm City, visst distansarbete är möjligt

Intresserad?
För att söka tjänsten skickar du in CV via länken. Vid frågor är du välkommen att kontakta konsultchef Anna Flanagan via e-post: anna.flanagan@humancapital.se. Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta uppdraget så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Human Capital
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 mars 2023
  • Ansök senast: 10 mars 2023

Liknande jobb


28 augusti 2023

Chefssekreterare sjukhusledningen

Chefssekreterare sjukhusledningen

22 augusti 2023

Chefsassistent

Chefsassistent

21 augusti 2023