Legal Assistant till internationell miljö

Arbetsbeskrivning

Vi på Novare Interim & Recuritment söker dig som vill vara del av vår kunds verksamhet i rollen som Legal Assistant, med ambitionen att vara en nyckelperson i en miljö där mycket händer. I rollen som Legal Assistent ges möjlighet att vara med och skapa förutsättningarna för en proaktiv och effektiv vardag där egna initiativ välkomnas. Du bär ansvaret att stötta chefen och enheten i stort med fokus på att fina lösningar, analysera och skapa relationer.

Om rollen

I rollen som Legal Assistant ansvarar du för att vara det administrativa stödet primärt till din närmsta chef men även omfattande för hela divisionen. I en omväxlande roll kommer du att komma in i självaste navet av bolaget och kommer direkt in i ett stort kontaktnät, både externt och internt. En spännande roll där varje dag innebär nya utmaningar och variation i ditt arbete.

Det här uppdraget är ett konsultuppdrag och du kommer att vara anställd som konsult av Novare Interim & Recruitment.

Ansvarsområden

Assistera i administrativa och operativa uppgifter.
Sitta med i styrelsearbete och föra protokoll samt vara med och skriva protokoll kring årsstämmor.
Inköpsorder och fakturahantering.
Administration kring fullmakter.
Supportera kring informationshämtning.


Som person ser vi att du är van att ta egna initiativ och samverka med andra. Du har en fallenhet för struktur och trivs med nya utmaningar där varje dag innebär att kunna hitta kreativa lösningar och nya tillvägagångssätt för att komma framåt i ditt arbete.



Hand i hand med koordination och administration har du ett analytiskt öga för detaljer då arbetet innebär mycket informationshämtning och analysering. 



En god kommunikativ förmåga med hög integritet, samt relationsbyggande är en huvuddel i detta arbete då du snabbt kommer behöva knyta kontakt och känna till hela organisationen väl. Du behöver också ha god datorvana samt lätt för att sätta dig in i nya system.





Kvalifikationer

Du har minst 7 års erfarenhet från en liknande roll.
Du har god erfarenhet av att stötta ledning administrativt, samt en mycket god förmåga att ta protokoll och skriva ner actionpunkter vid möten.
Mycket goda kunskaper i MS Office.
Flytande svenska och engelska i både tal och skrift.


Start: Omgående – 6 månader framåt

Omfattning: Heltid, 100%

Placering: Stockholm

Sök uppdraget genom att klicka på Ansök nedan, notera att vi ej tar emot ansökningar via mail utifrån GDPR. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Novare Interim & Recruitment
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 december 2022
  • Ansök senast: 28 februari 2023

Liknande jobb


28 augusti 2023

Chefssekreterare sjukhusledningen

Chefssekreterare sjukhusledningen

22 augusti 2023

Chefsassistent

Chefsassistent

21 augusti 2023