Löneassistent till företag i Umeå

Löneassistent till företag i Umeå

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi en löneassistent till HR-teamet hos en av våra kunder i Umeå. För att trivas i rollen ska du vilja arbeta med administrativa arbetsuppgifter och vara bra på att förmedla information tydligt och enkelt, i både skriftligt samt muntligt form. Urval sker löpande så ansök redan idag.

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker nu en löneassistent till ett företag i Umeå. I din roll kommer du ha medansvar i löneprocessen för cirka 400 löner. Du kommer ingå i HR-teamet där det idag finns en löneadministratör tillsammans med två HR-strateger som stöttar upp vid löne- och systemfrågor.

Detta är ett konsultuppdrag. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult. Uppdraget kommer att vara på heltid med start omgående och 6 månader framåt. Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
Dina arbetsuppgifter kommer att innefatta löneadministration i hela processen, från start av anställning till avslut. Du kommer bland annat att:


* Skapa anställningsavtal och hantera försäkringsadministration
* Sköta löneberedning via fil-importer men också manuellt
* Hantera försäkringsadministration och beräkna slutlöner


I din roll kommer du även fungera som support till chefer och medarbetare via telefon, mail och personliga besök i frågor som rör deras lön och därmed företagets kollektivavtal.

VI SÖKER DIG SOM
* Har en avslutad gymnasieexamen
* Erfarenhet av löneadministration
* God datavana, där excelkunskap ses som extra viktigt
* B-körkort
* Goda kunskaper i svenska då det är företagets arbetsspråk

Meriterande för rollen är att ha erfarenhet av Hogia lönesystem sen tidigare. Vidare ses det också som värdefullt om du också besitter generell systemkunskap.

Som person är du:


* Strukturerad
* Kommunikativ
* Problemlösande


Övrig information


* Start: Augusti
* Omfattning: Heltid i 6 månader
* Placering: Umeå
* Processen hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 juli 2020
  • Ansök senast: 27 augusti 2020

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Administratör Zeppelin Mining

Administratör Zeppelin Mining

7 december 2022

2 december 2022

Payroll Specialist - Global Mobility

Payroll Specialist - Global Mobility

25 november 2022

23 november 2022