Löneassistent/HR-administratör till St. Jude Medical

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu en kombinerad löneassistent/HR-administratör till vår kund St. Jude Medical. I rollen som löneassistent, som upptar ungefär hälften av tjänsten, kommer du främst assistera med att ta fram och sammanställa underlag till extern lönebyrå. Resterande tid av tjänsten kommer du ha rollen som HR-administratör. I nära samarbete med HR-chefen kommer du utföra diverse HR-administration, samt vara med och assistera i rekryteringsprocesser och utbildningar. Om du har en bakgrund inom ekonomi/lön och söker en tjänst där du kan bredda dina kunskaper så kan detta vara rollen för dig!

Dina arbetsuppgifter kommer innefatta bland annat:
- Löneförberedning för interna anställda i Skandinavien, Finland, Estland & Litauen
- Administration av frånvarosystem
- Ta fram underlag för variabla löndedelar
- Distribuera bokföringsinformation till ekonomiavdelningen
- Administrera personaluppgifter (i SAP)
- Boka intervjuer
- Rekryteringsadministration

Utvecklingsmöjligheter:
Du kommer få möjligheten att arbeta självständigt i ett internationellt företag där din insats är en viktig del för att hjälpa personer med hjärtproblem.

Arbetets omfattning:
Heltid med start omgående. Detta är ett konsultuppdrag som till en början kommer pågå 6 månader, med god möjlighet till förlängning. St. Jude Medicals kontor ligger i Kista.

Kundföretaget

St. Jude Medical utvecklar medicinsk teknik och tjänster som ger mer kontroll åt dem som behandlar patienter med kardiologiska och neurologiska sjukdomar samt långvarig smärta. Företaget utvecklar behandlingsmetoder som syftar till att minska risker och bidra till bästa möjliga behandling för varje patient. Företaget har över 16 000 medarbetare och verksamhet i hela världen inom områdena förmaksflimmer, hjärtrytmstörningar, hjärtkirurgi, kardiologi och neuromodulering.

Din profil

Kompetenskrav:
Vi söker dig som arbetat minst 1-2 år med lön och har en förståelse för hur löneflödet ser ut. Du har ett administrativt sinne och god struktur i ditt arbete samtidigt som du har "skinn på näsan" och gärna kommer med egna uppslag och förbättringsförslag i verksamheten. Meriterande om du tidigare hanterat löner utomlands. Då St. Jude är ett internationellt bolag är goda språkliga kunskaper i engelska i tal och skrift ett krav. Mycket meriterande om du tidigare arbetat i SAP.

Personliga egenskaper:
Vi tror att du som söker är driven, strukturerad och öppen som person. Du har ett sinne för siffror och utför dina arbetsuppgifter med stor noggrannhet. Du ser inga problem med att jobba självständigt, men trivs samtidigt i en roll där du har mycket kontakt med människor.

Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan slutdatum. Sök tjänsten via extern länk, vi tar ej ansökningar via mail.

Intresserad? Skicka in din ansökan snarast då urval sker löpande. Vid eventuella frågor om tjänsten hänvisar vi till Emma Henriksen på emma.henriksen@magna.se.

Vårt företag

Vi är en samarbetspartner som hjälper företag att utveckla, utmana och förbättra organisationer inom bemanningslösningar och rekryteringsuppdrag. Vi hjälper våra kunder med allt ifrån juniora tjänster till chefs- och specialistroller. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Handel & Logistik, Industri.

Vi önskar en blandad arbetsstyrka och välkomnar mångfald och sökande oberoende av t ex funktionshinder, kön, etnicitet, ålder och sexuell läggning.
Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar och tjänstepension.

Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta till vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt!

Kontaktpersoner på detta företaget

Emma Henriksen

Louisa Björklund

Frida Bergman

Marcus Nilsson

Marcus Nilsson
076-6778778
Christian Vikander
070 512 49 15
Christian Vikander
08 - 121 502 04
Jessica Tollstoy

Johanna Lindholm

Ann-Sofie Widlund Stendalen
08-501 685 11

Sammanfattning

  • Arbetsplats: MAGNA AB Stockholm
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid Visstidsanställning
  • Publicerat: 30 december 2016

Besöksadress

Industrigatan 4A, Stockholm
None

Postadress

Industrigatan 4A
Stockholm, 11246

Liknande jobb


Administratör Zeppelin Mining

Administratör Zeppelin Mining

7 december 2022

2 december 2022

Payroll Specialist - Global Mobility

Payroll Specialist - Global Mobility

25 november 2022

23 november 2022