Manager of Customer Service Operations

Arbetsbeskrivning

På Benify brinner vi för att hjälpa våra kunder att attrahera och belöna sina medarbetare samtidigt som vi stärker relationen med deras befintliga anställda. Genom vår skräddarsydda Saas-plattform hjälper vi arbetsgivare att nå och engagera sina anställda genom personlig kommunikation, ge mer attraktiva förmåner och onboarda nyanställda mer effektivt och digitalt. Som anställd på Benify får du inte bara möjlighet att påverka våra kunders interna processer utan också deras medarbetares välbefinnande!

Nu letar vi efter en ny stjärna till rollen som Manager of Customer Service Operations som kan hjälpa oss i vår fortsatta framfart på marknaden. Är du personen som alltid håller upp dörren för andra och ger bort din plats på bussen till behövande? Är du dessutom en skicklig ledare och världsmästare på att skapa entusiasm hos dina medarbetare? Du kanske är sugen på att få möjligheten att förändra hur vi arbetar med kundservice och säkerställa att den förblir i toppklass? Läs vidare, för vi tror nämligen att det här är den perfekta tjänsten för dig!

Din roll som Manager of Customer Service Operations
I rollen som Manager of Customer Service Operations, kommer du att ha ett operativt ansvar för vår kundservicefunktion och se till att våra användare får ut det bästa av vår produkt. Du kommer att agera bryggan mellan våra användare och den interna organisationen för fortsatt utveckling av Benifys produkt. Rollen innefattar personalansvar och du ansvarar för att stötta och motivera teamet till att gemensamt leverera marknadens bästa kundservice. Tillsammans med våra Coacher och Team Leaders ansvarar du för att säkra den totala kompetensen inom Customer Service Operations både i Sverige och internationellt. Du identifierar utvecklingsområden och agerar som en förebild för Benifys värderingar både internt och externt. Du rapporterar till vår Head of Customer Service som du arbetar tätt med för att genomföra den strategiska visionen operativt.

I rollen kommer du även att:

• Säkerställa kvalitét och effektivitet genom att utbilda och coacha ledare och coacher med fokus på coach metodik (t.ex. NÖHRA, VEVA etc.)
• Utveckla ledare och coacher inom datadriven analys och kvalitetsutveckling
• Stötta funktionen i den kommersiella och tekniska utvecklingen
• Säkerställa best practice för hela Customer Service Operations i samtliga länder och marknader
• Optimera resurser över hela avdelningen
• Arbeta aktivt med skalbarhet samt digitalisering och driva initiativ inom området

Låter det intressant? Det här är vad Benify erbjuder dig!
Förutom en otroligt spännande roll där du får möjlighet att påverka Benifys framgång så erbjuder vi en kultur av världsklass. Hos oss får du möjligheten att arbeta i en organisation där alla bidrar till vår framgång, hjälper varandra på vägen dit och har roligt under tiden. Vi vet att det är våra anställda som gör Benify framgångsrikt och som får oss att utvecklas framåt – vi välkomnar inte bara dina idéer vi uppmuntrar dem. Din egen utvecklingsresa inom organisationen är upp till dig, dina egna initiativ, mål och nyfikenhet är nyckeln för din utveckling och hur långt du kan gå inom Benify.

Då vi själva jobbar med bland annat förmåner, är det självklart ett stort fokus för oss med. Vi erbjuder bland annat ett generöst friskvårdsbidrag, hälsosamma aktiviteter via vår idrottsklubb samt roliga AW’s och aktiviteter som vår trivselklubb anordnar. Som anställd hos oss får du även tillgång till Lifeplan – ett digitalt sätt att få pensionsrådgivning.

Detta är det vi söker hos vår nästa Manager of Customer Service Operations
För att lyckas i rollen behöver du ha ett starkt kundfokus då du kommer att agera som förebild och driva förbättringar och uppföljning kring vår produkt. Vi ser att du är resultatinriktad och en fena på att kommunicera, då du som ledare måste kommunicera i olika flöden och över landsgränser. Du är bekväm med att leda både medarbetare och andra ledare, att skapa gemenskap och synergi är inga problem för dig!

Vi ser gärna att du som söker också har:

• Erfarenhet av tidigare chefsbefattning inom kundservice
• Betydande erfarenhet från kundservice
• Erfarenhet av att samarbeta krossfunktionellt, multinationellt och med interna stakeholders
• En examen inom ekonomi, business management eller motsvarande arbetslivserfarenhet
• Arbetat med digitalisering och systemutveckling
• Erfarenhet från att planera och genomföra förändringsinitiativ inom kundservice
• Goda språkkunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift. Ytterligare språkkunskaper är meriterande då vi har både kunder och kollegor runt om i världen
• Meriterande är också kunskap om Genesys Cloud, Boost.ai, Zendesk, Qlik/Power Bi, Powershell ock Postman

Praktisk information:
Start: Så snart vi hittar vår perfekta match!
Omfattning: 100%, heltid
Plats: Stockholm, Sverige

Låter rollen som Manager of Customer Service Operations intressant? Urvalet sker löpande och kan komma och tillsattas innan sista ansökningsdag, tveka därför inte att söka redan idag!

Har du frågor om rollen eller hur det är att jobba på Benfiy? Kontakta Philip Hagenfeldt (Head of Customer Service) philip.hagenfeldt@benify.com. På grund av semester kan återkoppling dröja under veckorna 28-30.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Benify
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 juli 2021
  • Ansök senast: 6 augusti 2021

Besöksadress

Banérgatan 16
None

Postadress

Banérgatan 16
Stockholm, 11523

Liknande jobb


Chef för serviceresor till Länstrafiken

Chef för serviceresor till Länstrafiken

31 maj 2024